Vuxen hund som kissar inne..?

T

thereseSvensson

Har letat lite bland alla trådar, men inte hittat någon liknande så jag gör en ny.. ;)

Jag har en amstaff hane på 3 år, som kissar inne så fort han blir själv, även om jag bara går ner till tvättstugan eller går ut o kissar valpen. :crazy:
Det kan handla om 5 minuter som han får vara själv.
Han är inte ensam hemma speciellt mycket, eftersom jag är sjukskriven.. Nån timme om dagen, högst.

Alltid när jag kommer in har han kissat någonstans, oftast där man inte ser det, som på soffan, eller sängkanten. :mad:
Är jag ute en längre stund, som tex tränar lillvovven, är det kiss överallt.. :confused:
jag kan ju inte ta med honom precis överallt, vart jag än går...

Och det borde inte bero på att han inte får gå ut, är ute med honom massa timmar om dagen. Så jag förstår inte varför. Gör han det för att protestera, eller vad kan det vara..?

Det är riktigt jobbigt iaf, han är ju trots allt snart 4 år. och han har hållt på så här sen jag tog över honom när han var nio månader.. :(

Någon som vart med om något liknande som kan ge mej tips om vad jag kan göra..?

Jätte tacksam för svar!

Mvh Tess

Sv: Vuxen hund som kissar inne..?

Jag skulle tro att han kissar i protest. Han kanske är avundsjuk för att han inte får följa med ut. Han är ju van att du är hemma mycket så han vill ju vara med hela tiden, och när han inte får så hämnas han.

Jag har egentligen inga konkreta tips, har inte hört om detta problem förr. Men prova att ge honom nått riktigt gott ben innan du går så kanske han lugnar sig.

Mvh Anna

Och för din skull kan du begränsa hans utrymme när han är ensam så slipper du leta kisspölar!

Det handlar nog om separationsproblem, spec om du har skaffat ny hund, ibland kan sånt lösa sig om man kastrerar, men det kanske känns drastiskt. Det finns annars ett läkemedel som kan fungera som heler clomicalm som kan hjälpa. Prata med din Vet.

Tack för svar!
Har provat med ben o allt annat gott, men dom är bara intressanta så länge jag är i närheten... :(

Jag bor I en liten 2a, så tycker redan det är litet,.. Men hallen kanske skulle gå att ha honom i. Det är ju oftast inga längre stunder som sagt....

Mvh T

Jag har haft Lillvalpen i 2 månader nu, så det kan ju bero på det, för dert har blivit värre. Men han har ju gjort såhär sen han var 9 månader..?
Ska prata med Vet imorn.. :)

du får pröva att låsa in han...du kan ju inte ha kiss i hela lägenheten..

Det finns skydd att köpa till hanhundar... som du sätter över snoppen å knäpper den på ryggen... blir ju inte av med beteendet men du slipper ju torka kiss tills problemet förh har lösts...

Vart finns det att köpa...?
Tack för tipset! :banana:

Mammas jack russelhane håller på & pissar inne..
Vet inte om det är samma problem som du har, men han håller på & markerar revir överallt..
Alltså det är inga stora pölar som om han hade varit tvungen att hålla sig i flera timmar utan små knallgula skvättar..
Han började med det när han blev könsmogen för han var rumsren innan dess:mad:

Så nuförtiden har han en alldeles egen bur som han får vara i när dom (hundarna) är ensamma hemma.. Det är en sådan där kompostbur så han lilla korg får plats & han har vattenskål...
Han pissar inte i sin bur:cool:

Låter som separationsångest. Min hund kissade också överallt såfort han var ensam hemma innan han blev ordentligt tränad till det.
Bäst sättet är väll att träna bort separationsångesten, du har inte hört om han gnyr när du lämnar honom ensam? Skäller? Kraffsar på dörren? Följer efter dig överallt hemma? Sitter utanför och väntar om du så bara är på toa?

Glamoroza ox: Informera din mamma om att det enligt lag är förbjudet att i Sverige stänga in hundar i bur om det är är någon absolut enstaka gång och bara en liten stund.
2-7 gånger i veckan skulle inte jag räkna som enstaka gånger. Inte sagt att din mamma nu lämnar hunden i bur så ofta, jag vet ju inte om hon är pensionär och därför endast lämnar hundarna ensamna någon gång i veckan/månaden men så att ni vet.

bur är uteslutet, han skulle inte klara av det..
O inte jag heller.. :crazy:

Han är ganska egen hemma, bryr sej inte så mycket om vad jag gör, Visst har han sina stunder när det kommer folk som han vill ha all
uppmärsamhet, men inte annars..
Gnäller inte speciellt mycket...

Om det nu är separationsångest,som låter som det troligaste, hur tränar jag bort det ..?
4 gånger har han kissat inne idag,, o Ändå har vi vart i skogen i 4 timmar... börjar bli jobbigt. :mad:

Återigen tack för svar!

Jag kommer inte riktigt ihåg vart jag köpte mina.. menjag kan kolla upp det så snart som möjligt så skickar jag ett pm till dig...

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: Blyger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 540
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur