T
thereseSvensson
Har letat lite bland alla trådar, men inte hittat någon liknande så jag gör en ny..
Jag har en amstaff hane på 3 år, som kissar inne så fort han blir själv, även om jag bara går ner till tvättstugan eller går ut o kissar valpen.
Det kan handla om 5 minuter som han får vara själv.
Han är inte ensam hemma speciellt mycket, eftersom jag är sjukskriven.. Nån timme om dagen, högst.
Alltid när jag kommer in har han kissat någonstans, oftast där man inte ser det, som på soffan, eller sängkanten.
Är jag ute en längre stund, som tex tränar lillvovven, är det kiss överallt..
jag kan ju inte ta med honom precis överallt, vart jag än går...
Och det borde inte bero på att han inte får gå ut, är ute med honom massa timmar om dagen. Så jag förstår inte varför. Gör han det för att protestera, eller vad kan det vara..?
Det är riktigt jobbigt iaf, han är ju trots allt snart 4 år. och han har hållt på så här sen jag tog över honom när han var nio månader..
Någon som vart med om något liknande som kan ge mej tips om vad jag kan göra..?
Jätte tacksam för svar!
Mvh Tess
Jag har en amstaff hane på 3 år, som kissar inne så fort han blir själv, även om jag bara går ner till tvättstugan eller går ut o kissar valpen.
Det kan handla om 5 minuter som han får vara själv.
Han är inte ensam hemma speciellt mycket, eftersom jag är sjukskriven.. Nån timme om dagen, högst.
Alltid när jag kommer in har han kissat någonstans, oftast där man inte ser det, som på soffan, eller sängkanten.
Är jag ute en längre stund, som tex tränar lillvovven, är det kiss överallt..
jag kan ju inte ta med honom precis överallt, vart jag än går...
Och det borde inte bero på att han inte får gå ut, är ute med honom massa timmar om dagen. Så jag förstår inte varför. Gör han det för att protestera, eller vad kan det vara..?
Det är riktigt jobbigt iaf, han är ju trots allt snart 4 år. och han har hållt på så här sen jag tog över honom när han var nio månader..
Någon som vart med om något liknande som kan ge mej tips om vad jag kan göra..?
Jätte tacksam för svar!
Mvh Tess