Vovvar med kläder!

Sv: Vovvar med kläder!

Här är min JRT i jacka :)

7173233.jpg
 
Sv: Vovvar med kläder!

ååh jag måste bara visa min nakenpojkes vinterjacka. jag bara älskar den!!! :love: fast ute har han den ovanpå en fleecedress med långa ben.

7627757.jpg

7627759.jpg
 
Sv: Vovvar med kläder!

Min extremt frusna staff använder dessa:

fleecetäcke med subaruloggan på
andrad1.jpg


Limex täcket
CIMG2948.jpg


Jag kan juh säga att jag helst skulle ha honom utan kläder. Han har gått utan kläder tills det blev kallt och snö. Nu är det ingen idé att gå ut utanför dörren utan täcket/tröjan på för då kommer vi bara några meter om ens det. Han bara skakar och piper och ibland tom skriker han om det blåser snålt eller snöar mycket.
 
Sv: Vovvar med kläder!

Vad söt han är på första bilden! :love:

Han bara skakar och piper och ibland tom skriker han om det blåser snålt eller snöar mycket.

Men stackarn! Så typiskt staffar att de måste tala om för alla hur de känner sig :D

Ett sånt Limextäcke har Selma också men hon hatar det. Köpte ett nytt i höstas som är bättre men hon gillar inte det så värst mycket heller. Därför har vi bara täcke om det är svinkallt eller på väg hem från hundsimmet när hon är lite fuktig i pälsen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vovvar med kläder!

Det här fleece täcket har jag sytt åt Tossan:) det är även en fejk pälskrage på:D
7603209.jpg


Mvh Arabizar
 
Sv: Vovvar med kläder!

DSCF0003croprezize.jpg

Man måste ju matcha med hästen ... jag sydde båda täckena och hundens är av resterna från det stora.

IMG_2155r.jpg

När inget annat passade en dräktig tik.
070207.jpg

Stalltäcket som tyvärr åker fram över öronen så det blir såhär. Under har hon overallen från ovan.
IMG_2146mr.jpg

Mitt favorit för tillfället, tyvärr visar inte bilden täcket på bästa sätt.
 
Sv: Vovvar med kläder!

*knapplån*

Min lilla dam med sitt varma täcke.
95768_1163146532.jpg


Hon kan även konsten att bli ett reflexmonster :p
19275_1164632632.jpg


Som synes har hon oftast det varma täcket under reflextäcket.
85682_1164632715.jpg
 
Sv: Vovvar med kläder!

Men jag måste fråga en sak.. använder nån av er HUVORNA som sitter på så himla många tröjor & overaller?? För jag ser en massa fina tröjor etc på nätet men om jag vore hund (nu e jag iofsig väldigt kinkig av mig :D ) hade jag inte gillat om det trillat ner ett tygsjok varje gång jag snuffade på marken.. eller är jag helt ute & cyklar?
 
Sv: Vovvar med kläder!


Åååh gud , bedårande !
Haha :D
Min vovve gilla rinte att ha kläder på sig , gjorde inte den förra heller , och då ja inte tror att en vanlig reflexväst är så mycket att skryta med i det här sammanhanget ...:angel:
Så låter ja bli :)
 
Sv: Vovvar med kläder!

Hästen är inte stor, han är väl 155 i mankhöjd. Hunden e liten ;)
En Dansk Svensk Gårdshund. De är bästa kompisar! :)

//M
 
Sv: Vovvar med kläder!

Jag har motsatt problem - garderoben har blivit mycket större eftersom hunden inte ville gå ut i oktober (när hon var valp för några år sedan) ...och när det blev ett antal minusgrader var det svårt att få med henne trots koppel, likaså i regn...Med täcken är det däremot helt ok, eller i alla fall bättre. Dessutom slipper man bli utittat/utskälld som "hundplågare" av alla som tycker hon ser för eländig ut när hon skakar och har svansen mellan benen...Förvisso lite av deras utseende, men det ser ju inte alla.

Men, om min hund inte ville ha kläder skulle jag kanske ha något för att skydda vid ordentligt regnväder (så jag slipper sjöblöt, troligtvis långhårig hund)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Blir så glad över desa bilder :D Vovvarna tyckte det var jätte kul och matte likaså =) På bilderna är det min DSG hane "Glenn" på...
Svar
11
· Visningar
953
Senast: Ämelie
·
Övr. Hund Mattes älskling :love: komentera gärna :)
2
Svar
26
· Visningar
1 746
Senast: Ämelie
·
V
Utrustning Hjälp mig klura ut det här mysteriet. Min häst har börjat frysa så hon skakar, hur mycket skillnad gör ett halstäcke? Vad kan det annars...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
11 232
Senast: veronican
·
Övr. Hund Älskar alla bildtrådar så jag gör en till på min söta vovve Lucas... :love: komentera gärna! :d
Svar
9
· Visningar
942
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp