Voffs har ont i halsen...

Glimfeather

Trådstartare
Hostar och harklar sig och skäller inte. Men äter och dricker som vanligt. Tänkte att han kanske har blivit förkyld? Blir hundar förkylda som människor? Kan man ge något smärtstillande mot det onda i halsen?

Sv: Voffs har ont i halsen...

Vet du om halsmandlarna finns kvar? Det kan nämligen vara de som spökar. Gå till en vet och be att de tittar i halsen.

Låter som om det skulle kunna vara tonsillerna....(halsmandlarna). Blir lätt infekterade på hundar - kolla med en veterinär som kan sätta in behandling.

Ja, han har dem kvar. Tänkte gå till vet ifall det inte går över på ett par dagar. Var där för att par år sedan eftersom det gick en halsinfektion i hundgårdarna där min hund vistades på dagarna. Vet sa att det inte är någon fara så länge de inte luktar illa i munnen.

Han är nyklippt så det kanske är därför han ahr blivit förkyld, om det nu är det?

Oj, nu skäller han visst. Får se hur han är här nu ett par dagar annars ringer jag.

Vet du om man kan ge något smärtstillande så länge?

Ja, det var tonsillerna vi kollad då hon sa det om illalukt. att jag inte behöver vara orolig om de tinte luktar illa... men som sagt jag ringer om det inte går över.

Vi provade behandla två ggr direkt efter varandra men det hjälpte inte så hon fick operera bort dom:D 1 tim på op bordet och hon var som ny:D

Lycka till och hoppas att han piggnar till:banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 770
Senast: fixi
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 269
Senast: movi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama