S

SMponny

Det rann vitt snor ur pållens ena näsborre idag efter ridning.

Ofarligt?

Kommande förkylning?

eller annat

Folk reagerade men sade inget mer om saken (tröttsamt)

Så vad innebär det att hästen snorar vitt? I vårt fall idag så slutade det att rinna under tiden vi borstade henne och sen var hon snorfri?

VAD SKULLE NI GÖRA? VAD BEROR DET PÅ? Någon som har en aning?

Sv: Vitt Snor

sådär kan det bli ibland när det kommer dregel fast fel håll...:crazy: mystiskt men sant.
Är du osäker ta det lite lugnare ett tag och se om en förkylning dyker upp.

min gammelman snorar på samma sätt efter ridning,nästan jämt. han mår prima :grin:

Jag har fått lära mig att tunnt ("luftigt"), vitt snor inte är någon fara. Om snoret däremot är tjockare och gulare är det förkylning på G :)

Min häst snorar alltid efter ridning. Han är kollad på klinik och det är inget fel på honom. Det kan väl helt enkelt bli så bra.

Det är ju som på en själv, man behöver ju inte vara förklyd för att näsan ska börja rinna när man rider. :)

Det behöver du inte oroa dig för. Lite vitt snor så här års kan bla bero på ökad slemprod i luftvägarna pga pollen. Behöver inte betyda allergi, bara ökat behov av rengöring.

Fortsätter det att rinna vitt, och ur bara en näsborre, kan det tyda på svampinfektion. Ta i såna fall kontakt med vet.

TACK TACK TACK :bow:

Ni är så gulliga och svaren lugnade ner mig. Man blir ju fundersam, första pållen och så har inte 100 koll på henne än.

:DTACK TACK TACK :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 393
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka