Vitt eller grått på köksluckorna???

Fillifjonkan

Trådstartare
Vi håller på med en light renovering av köket. Tak, väggar, kakel samt möbler blir målad i en bruten vit färg. Köksbord samt stolar är betsade i mörk ek. Är vääldigt förtjust i shabby chic stilen :love:!

Nu har turen kommit till köksluckorna och garderobsdörrarna. Frågan är om även de ska bli vita eller om vi ska måla dem i ljus, ljus grå. Vad tror ni blir bäst?????

Sv: Vitt eller grått på köksluckorna???

Jag tkr att du ska måla vitt. Hemmet ser fräscht ut då. Tycker jag iaf! :D

Samma brutna vita?
Om du tar en grå färg, se till att den är varmgrå. Ikeas kök Duvbo är väl rejält varmgrått, men snyggt som attan :)

ja antingen samma brutna vita som resten av det vita i köket eller ljus ljus grå. Ska kolla in ditt förslag! :bow:

Inte helt vita, det kommer att bli en kontrast som blir för skarp. Jag tror heller inte på en grå variant, utan mer en bruten varmvit färg.

ja som jag skrivit ska det bli en bruten vit färg (mot gult) på tak, väggar, möbler och då även samma brutna vita färg eller en ljus grå.

Jag tror på ljust grå. En släkting har använt en färg som heter gråtrut som är precis som lagom ljust grå för att inte bli för påfallande. För mycket vitt tycker jag blir färglöst och intetsägande.

svårt att säga, beror på hur köket ser ut, luckorna ser ut, handtag, kakel.... har du ingen bild på hur det ser ut nu?

I regel gillar jag vitt mest.... men inte på för "moderna" kök/luckor.... då blir det så "platt"...

ja som jag skrivit ska det bli en bruten vit färg (mot gult) på tak, väggar, möbler och då även samma brutna vita färg eller en ljus grå.

Om den vita är bruten mot gult skulle jag inte ta gråa luckor. Grått och gult är INTE polare i min inredningsbok.

Liknande trådar

Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 516
Senast: SusieQ
·
Hemmet Har köpt en liten etta på 40 kvm som nu ska renoveras. I vardagsrummet är det stavparkett i Ek som ska slipas och oljas. I hall/kök så...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: Boerperd
·
Hemmet Den 14e januari får jag nycklarna till min alldeles egna lilla etta på 40m2. Jag flyttar hemifrån och behöver möbler och verktyg och...
Svar
10
· Visningar
1 855
Senast: vego96
·
Hemmet Min make och jag håller för fullt på och planerar vårt hus. Det snurrar allt från, elektricitet, över carport till badrumskakel i våra...
Svar
12
· Visningar
1 969
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V