Glaesir fra Skumstödum
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Först och främst dem människor som tycker vitoligo är fult ska jag säga en sak, Vitoliga är en hudåkomma som kan förekomma hos alla möjliga slags djur och människor! De är inte fult på något sätt och kan tyvärr inte behandlas då hela åkomman är upplags så att kroppen gör dig av med onödiga byggstenar i kroppen av olika anledningar. Åkomman födds man me då man får Vitoligo redan som foster, men hudåkomman kan utlösas av olika anledningar under livet. Jag som personligen har de tar detta på stort allvar då väldigt många inte förstår åkomman. De man ska tänka på när man har vitoligo eller har ett djur som har de är att djuret/personen ska vara väldigt försiktig med sol då man kan bränna sig änklare då de inte finns pigment som skyddar. Åkomman kan inte smitta inte överhuvudtaget detta är bara något man får. Va stolt över hur era djur ser ut med denna åkomma för de är unikt och speciellt att ha! Mvh Mirre
Ta inte av nån anledning bort henne för en åkomma som inte får henne att må dåligt se mitt svar medan va åkomman är!Nu ni alla som vet lite om vitiligo snälla berätta mera..
Min ponny ett 10 årigt Welsh mountain sto har fått detta i år.
Kan inte gå ute i solen..inte ens med uv-luva.Men hon bryr sig inte och mår bra annars.
Vi har varit på klinik och tagit massor av prover som alla ser bra ut.
Nu till min undran..
veterinär på klinik menar att det kommer bli bättre
och en annan tycker vi ska ta bort henne.
Vad tror ni kommer det bli bättre har ni någon erfarenhet att dela med er..
Vill att hon ska kunna vara ute och vara häst.
bild på prinsessan..
Till vänster förra året och höger i år..så det har gått väldigt fort.
tråden är 4 år gammal.Ta inte av nån anledning bort henne för en åkomma som inte får henne att må dåligt se mitt svar medan va åkomman är!