vitaminiserat mineraltillskott ?

BulletForMyValentine

Trådstartare
vitaminiserat mineraltillskott, vad är det?
de va en som sa att ja skulle ge det till shettisen.
men ja vet inte vad det är=0

hitta detta på börjes tingsryds sida på nätet:

Näringstillskott Bio Vimin
Ett komplett vitamin- och mineraltillskot t. Här finner du A-, D-,E-,C-, och alla B-vitaminer. Du finner
även mineraler som är "aminosyrakelaterade", vilket gör mineralerna 100 % upptagbara i tarmen.
Melass som bärsubstans, vilket ger en naturlig konservering och är mycket smaklig för di n häst. '
Dagsgivor: 30-50 ml/dag. Rymmer 1 lit.

är det typ samma sak eller?

mkt tacksam för svar!

//B
 
Sv: vitaminiserat mineraltillskott ?

De flesta vanliga mineralfoder innehåller även vitaminer, så välj ett lämpligt sådant.

Kraffts Miner Grön är inte vitaminiserat, vilket är synd då det är ett foder som passar väldigt bra till hästar som äter väldigt lite kraftfoder. Vi ger det ändå, men lite vitaminer skadar ju sällan... ;)
 
Sv: vitaminiserat mineraltillskott ?

Där du köper övrigt foder, t.ex. Granngården.

Utgå från din höanalys och välj ett mineralfoder som tillför det som saknas i foderstaten. Näringsvärdena för respektive foder finns på tillverkarnas hemsidor.
 

Liknande trådar

Z
Foder & Strö Jag letar efter ett tillskott med både vitaminer och mineraler i. Som många vet så finns det Chevinal Plus, MEN sen kollade jag på nätet...
Svar
1
· Visningar
803
T
Foder & Strö Hur kan Super-G från Fibergi ge det där lilla extra som inte andra kraftfoder gör? Jag kan inget om foder men börjar fundera nu när vi...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: traff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp