Vita hår - försvinner?

domino

Trådstartare
Min häst fick skav av en fluguva och där har det nu växt ut vita strån. Har som en vit liten strimma där nu och det ser inte så roligt ut. Någon sa till mig att det nog kan försvinna om några år. Men vad jag lärt mig så är det nu där för att stanna. Någon som vet?
Så här ser han ut nu :p
20050802025.jpg

Sv: Vita hår - försvinner?

jag vet en fjording som har ett sånt vitt streck. Hon har haft det strecket i flera år och det verkar inte ge med sig...

Ja det är vad jag också hört att om de får så så är det kvar hela tiden... Hade ju varit lite charmigare om den varit lodrätt istället :D

mm känner till en häst som fått skav på nosryggen en gång i tiden ... det vita finns kvar på henne iaf.
fast jag kan inte säga med säkerhet hur det är med andra .. får för mig att det kommer finnas kvar men vem vet ...

minna_mook skrev:
mm känner till en häst som fått skav på nosryggen en gång i tiden ... det vita finns kvar på henne iaf.
fast jag kan inte säga med säkerhet hur det är med andra .. får för mig att det kommer finnas kvar men vem vet ...
Jo, men det är vad jag också hört, att har de väl fått sår/skav och det kommer vita hår så försvinner de inte utan är kvar.

Tyvärr så får du nog räkna med att de förblir vita.Min vallack är vit där hans grimma låg på innan o de är fortfarande vita nu efter 6år.

Det kommer nog aldrig försvinna.
Min häst har vita år på väntersidan av att någon suttit och skaft med sporrar :crazy:

Mentan skrev:
Jag har alltid hört att vita hår pga sår/skav inte försvinner.
Ja det är vad jag också alltid hört. Det var därför jag blev så nyfiken och fundersam när en vän sa det till mig att det kunde försvinna efter några år kanske.. ;)

Det är nog samma sak som alla skavsår får, vita hår, som stannar kvar, pollen har haft sina vita hår vid manken hela tiden jag har haft honom pga sadeln skavde hos förra ägaren.

För de allra flesta stannar de vita håren kvar. MEN min häst har faktiskt haft några vita strån som försvunnit. Dett efter att ett täcks skavt lite på manken. De var försvunna nästa vår, till min stora förvåning...

in häst hade tidigare skav av täcket vid manken som resulterat i vita hår, nu har dom nästan försvunnit, men det har säkert tagit 6-7 år

Okej, min häst brukar få bogskav av vissa täcken men där har han aldrig fått vita hår...

mitt sto fikk også skav av flughuvan i fjor sommer og har 2 hvite flekker akkurat på samme sted som din hest, Domino. (Ikke fra en grå flughuva hos Hööks vel?)
Noen har sagt at det kan bli borte, noen har sagt at de alltid vil være der. Pent er det ikke :crazy:

Jo, det kommer från en huva från Hööks! :devil: :crazy: DEn ljusljusblå ThermoMaster med vit teddy runt om..

är rädd att det blir kvar, vita hår efter skavsår brukar förbli kvar. Du får väl måla över dem om du inte vill att de ska synas ;)

Min pålla har en vit fläck bakom örat, den har hon haft där i 6 år vi haft henne och hon hade den när hon kom.

det försvinner aldrig...
därför ska man se till att de inte blir skav....håren blir vita för att de förlorat pigmentet.

Liknande trådar

Hästvård Märkt att min svartbruna häst får vita hår över hela kroppen plötsligt. Möjlig orsak vet någon? Född 2007.
Svar
6
· Visningar
657
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
373
Senast: Corax
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar