Mia_R
Trådstartare
Jag har förstått att jag som inte har bröstarvingar men inte vill att delar av min släkt ska ärva mig ändå måste skriva testamente? Jag kan styra utan att det ska bli något tjafs vem som ärver vad och vilka som inte ärver alls av mer avlägsen släkt? Däremot så kan jag styra lite av vad jag vill ska hända efter min död via Vita arkivet? Om jag vill bli kremerad och strödd kan jag önska det här men utan någon garanti. Det är sjukt löjligt att jag som levande inte kan själv ansöka att om jag dör from 5 år från nu så kan jag inte ansöka i förskott att bli spridd utan det är mina ev efterlevandes godhet som avgör?
Kan jag ansöka om att få bli stödd tillsammans med de eventuella djur jag har kremerade? Pappas katt är i lönndom begravd tillsammans med honom av hans dåvarande sambo på en kyrkogård, jag hade annars gjort det själv. Jag vill inte vila i vigd jord, det är emot allt vad jag tror på och vill bli strödd på en plats långt ifrån all mänsklighet på en plats som betytt mycket för mig och jag vill blir spridd med de djur jag har kremerade. Än så länge är det bara en, de andra är jordbegravad. Om jag nu fortsättningsvis skulle kremera mina djur, kan jag lagligen får bli strödd på icke kyrklig mark tillsammans med dem?
Kan jag ansöka om att få bli stödd tillsammans med de eventuella djur jag har kremerade? Pappas katt är i lönndom begravd tillsammans med honom av hans dåvarande sambo på en kyrkogård, jag hade annars gjort det själv. Jag vill inte vila i vigd jord, det är emot allt vad jag tror på och vill bli strödd på en plats långt ifrån all mänsklighet på en plats som betytt mycket för mig och jag vill blir spridd med de djur jag har kremerade. Än så länge är det bara en, de andra är jordbegravad. Om jag nu fortsättningsvis skulle kremera mina djur, kan jag lagligen får bli strödd på icke kyrklig mark tillsammans med dem?