Vit med svart man och svans

Sv: Vit med svart man och svans

Den är väl vitblack? Dvs en brun häst med blackanlag och ett gulanlag.

Vilken balans!!! Ingen fan av "sporten", men imponerad av deras förmåga att sitta kvar.

En gulbrun med extremt ljus grund. Har faktiskt sett en sådan - han var verkligen läcker.

(Men FYYY vilken vidrig film - varför gör dom sådär ? Manlighets-riter eller ? USCH !)

Vad är det för nåt jävla U-land som roar sig med detta :eek: :confused:

Man hoppas ju de åker av och bryter vartenda ben i kroppen, men de såg ju tyvärr ut att vara fastklistrade :devil:

Färgen brukar väl förekomma inom PRE? Min syster har alltid drömt om att äga en häst med denna färgen.

Vad gäller anlag och så har jag ingen kunskap, men vacker färg är det :)

En gulbrun med extremt ljus grund. Har faktiskt sett en sådan - han var verkligen läcker.

(Men FYYY vilken vidrig film - varför gör dom sådär ? Manlighets-riter eller ? USCH !)

Varför tror du inte att det var en vitblack? (dvs en gulbrun med blackanlag)

De jag har sett hade just den där färgen: nästan vita, och sen svart man och svans. Såhär:

dagrun.jpg

Den jag träffade hade iallafall inte ett blackanlag !
Men den på filmen kan mycket väl ha det.

Vad lustigt! Jag hittade nämligen en gammal låda med bl.a. målarböcker där jag färglagt två hästar som vita med svart man och svans och skrivit "mycket ovanliga" ovanför. Målad när jag var kanske 7-8 år.

Cool färg, tror oxå det är black-anlag men kan ingen anmäla de djurplågarna på fimen? Inte nog med att de bemästrar hästarna, de SLÅR på dem oavbrutet oxå FY

En vitblack hade jag när jag var liten. Jag kan scanna in en bild senare.

Här kommer en bild på min lilla Musse som jag hade när jag var liten. Världens bästa häst!

DSC_7874800.jpg

Min granne har en vitblack som är gäddvit på kroppen med svart man och svans. Lite ljusgråa zebraränder på benen och en antydan till ål samt lite, lite ljusgrått på öronspetsarna. Jättesöt! :)

Härnösands Ridklubb hade precis en sådan Musse som ridskoleponny när jag började rida där runt 1983-1984!
Runt b-ponnystorlek om jag inte missminner mig.

:)Det är inte samma, för jag köpte honom 1983 som oinriden treåring, och sålde honom 1988. Det var dessutom jag som döpte honom, han hade inget namn när han kom till oss.

Det är en gulbrun häst. Eller buckskin som de kallas på den sidan.

Det är inte en Black! En black måste ha ål på ryggen.

//Waern

Det är en gulbrun häst. Eller buckskin som de kallas på den sidan.

Det är inte en Black! En black måste ha ål på ryggen.

//Waern

Ja, det är vad jag trodde med. Dessutom brukar de väl ofta ha tvåfärgad man - precis som hästarna i den här tråden.

Men är inte buckskin normalt mörkare?

Ja de har tvåfärgad man eftersom ålen går tvärs igenom.

Det finns buckskins som är mkt ljusa, nästan vita och de som är väldigt mörka.

här är en mkt mörk
baymountsashley.JPG

Och en tillika ljus...
2006%20buckskin%20filly%202.jpg

Den här länken http://www.ultimatehorsesite.com/colors/buckskin.html visar på ganska tydligt hur pass olika de kan vara. Personligen gillar jag de riktigt gulbruna med dragning åt rött så de ser ut som guld.

//Waern

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Hästvård Min nordsvensk gör något jag inte sett tidigare med huvudet. Sambon berättade för några veckor sedan att han sett henne göra så, och...
Svar
13
· Visningar
2 546
Senast: Andrii
·
Hästmänniskan Hejsan, jag hoppas att jag kan få låna era ögon och kunskaper en liten stund. Stoet på bilden (ej skimmeln) är en ponny jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
4 190
Senast: Lena_B
·
Ridning Hej! Jag har den senaste tiden läst på otroligt mycket om bettets inverkan på hästen och det har slagit mig hur lite ryttare egentligen...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 098
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna