vissa behöver ett skott i pannan!!!

Lillan86

Trådstartare
Jag vet att det finns hundra andra personer som har skrivit samma sak men jag måste bara få skriva av mig!

Var nyss ute på kvälls promenaden, då min hanhund på 1,5 år blev påflugen för fjärde gången:mad: jag blir så jävla förbannad på dessa idioter till hund ägare inte klarar av att hålla i sina hundar nästa gång jag ser en annan hund ska jag vända på en gång!

Ägaren och hunden gick på andra sidan av vägen när vi mötes och använde ett flexi koppel, hunden som var en rätt stor terrier gjorde flera utfall mot oss medans ägaren bara stod där och lät flexi kopplet rulla ut till max så att hunden bara beffan sig några meter framför oss.. tillslut så drog hon in den till sig men den började dra igen, och tillslut så släppte/tappa hon hunden och den for som en skållad råtta på min hund som försökte fly men utan att komma långt och det blev fullt slagsmål.

Jag gick då till anfall mot den andra hunden som hängde i halsen på min, jag sparkade för kung och fosterland för att den skulle släppa, tillslut så skrek jag LÄGG AV FÖR IHELVETE!!!! och kicka iväg hunden den stannade då upp och min hund gömde sig bakom mig, den skulle försöka igen men då fick jag in en reäll smäll och hunden vände agressiviteten mot mig, jag skrek då till att DU STANNAR DÄR!!! men hör och häppna kom ägaren och fånga in sin hund (redan)!!

Jag var helt skakis och chockad efter händelsen och skrek till kvinnan att -Du får väll för faan hålla i hundjäveln, jag ringer dig om det har blivit några skador:mad:!!!

Jag vet inte hur man ska göra när sånt här händer men jag handlade utan att jag viste vad jag gjorde, det enda jag hadde i skallen var att skydda min hund..
och jag hoppas att den andra hunden inte blev skadad, men det var i afl över på nolltid!

Vad gör ni när/om det händer er?

Sv: vissa behöver ett skott i pannan!!!

Herre jösses alltså!!:eek::mad:
Jag hade nog reagerat precis likadant som dig-om inte värre:angel:, arma den hundfan(och inte minst sagt hundägaren!!!) som ger sig på min(a) hund(ar) på det viset.:devil:

Hoppas dock att ingen av hundarna fick några allvarligare skador...?

Usch å fy, fast den hundägaren hade nog fått en ännu värre utskällning om det hade varit jag. Jag kan skälla ut folk efter noter som heter duga när det är mina djur det gäller.

Hur gick det med hunden? Din alltså.

Svarar båda

det gick bra med min fysiskt alltså... hur han reagerar när man möter andra nu har jag ingen lust att tänka på, hoppas att han förstog att hunden backa för mig så han känner att han inte behöver skydda sig.. men det vet fan de!!

Har möt denna kärring (förlåt uttrycket) förut oxå och då kom jag på cyckeln med hunden bunden i pakethållaren, jag stannade till och gick ner i diket så hon hadde stort utrymme att gå förbi men självklart släpper hon efter på flexit och låter den springa fram till min utan att säga nått:eek:, och det blir slagsmål.. att då försöka hålla upp en cyckel med en 43 kg tryck och samtidigt försöka sära dom var inte det enklaste kan jag säga, då fick han dock en reva i örat och ett sår på fram benet..:mad:

skulle åkt till vet och skickat räkning till henne.. men det gjorde man ju självklart inte!

anmäl,anmäl och anmäl! vet att det är nya hårdare krav på hundägare som är på g, men vet inte om de gäller än..men däremot vet jag att detta gäller :

Lagar om tillsyn över hund:
Hundar och skall hållas under sådan tillsyn som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

Om en hund springer lös i ett område där det finns vilt, får jakträttshavaren eller någon som företräder honom ta hand om hunden. När detta har skett skall hundens ägare eller innehavare snarast underrättas. Om denne inte är känd, skall i stället polismyndigheten i orten underrättas.
Kan inte hunden tas om hand, får polismyndigheten låta döda hunden, om detta är angeläget från viltvårdssynpunkt och försvarligt även med hänsyn till omständigheterna i övrigt.

Skada som orsakas av hund skall ersättas av dess ägare, ändå att han ej är vållande till skadan. Vad ägaren sålunda nödgats utgiva äger han söka åter av den som har vållat skadan.
Vad nu stadgats om ägare till hund gälle ock den som mottagit hunden till underhåll eller nyttjande.

Hund som visat benägenhet att bita människor eller hemdjur må ej vara lös utomhus, såframt den icke hålles inom område, som är betryggande inhägnat och till vilket utomstående ej äga tillträde. Hållas får ute i trakten, skall vad nu är sagt gälla även beträffande hund som visat benägenhet att driva får.

Om jag av någon anledning skulle ha tappat en hund, som senare flög på någon annan, så skulle jag dööö av skam.

Vad sa kärringen efteråt?

skulle nog ta och göra det men ska säga till henne först att om du har munkorg på hunden i fortsättningen så anmäler jag dig inte! får se om hon går med på det!

Efter att jag hadde skrikit att hon för fan får hålla sin hund:devil: och att jag rinder om det har blivit några skador, så sa hon bara -gör det du!

jag skulle också skämmas som fan och be om ursäckt men inget sa hon!:mad:

Jag hade reagerat precis som du gjorde. Hade blivit vansinnig.

jo det kanske hon var.. ska gå över och prata med henne idag verkar som hon behöver hjälp! ska rekomendera en tränare som jag har kontakt med..

Jag skulle anmält utan att tveka.

En gång, är en gång för mycket, två gånget är åt helv*te.

Våran blev påhoppad av ngn psykiskt sjuk eller missbrukare som medvetet släppte hunden. Den hunden mådde nog inte så bra efteråt då jag fick ta till samma medel som du gjorde för att få bort det aggresviva aset.

Ringde polisen, men kunde desvärre inte göra ngt då jag ej visste vem ägaren var =/

Är fan att man snart ska behöva gå beväpnad ute pga att man ska kunna försvara sin hund...

/Tobbe

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 442
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 979
Senast: Milosari
·
Hundträning Visste egentligen inte hur jag skulle skriva rubriken. Jag har en hane på 2 år som tyvärr har blivit hundrädd/hundaggressiv mot...
Svar
17
· Visningar
2 462
Senast: KasperTim
·
Z
Övr. Hund Jag är så jävla trött, förbannad, lessen och jag vill skälla ut varenda jävel jag ser här med lös hund... Som jag skrivit tidigare så är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 555
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka