Visning av welshponny

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Carroz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 928
C

Carroz

Är det någon som vet om en welshponny kan bli för gammal för att visas? Skulle vilja veta lite mer om det för jag kan absolut ingenting om det.

Sv: Visning av welshponny

En ponny blir aldrig för gammal, möjligen när den ligger med benen i vädret;) Det är bara att ställa upp i veteraklasser och vara medveten om att kritiken inte blir den bästa då de ofta är lite stela i sina gångarter när de blir några år äldre:p

Gamla tävlingsponnyer brukar bli upplivade av att få bli rentvättade, ansade och åka transport precis som i yngre dagar då de "betydde" något. Att det sedan är en utställning kan vara nog så rolig för dem och dessutom få en prisrosett brukar iallafall få mina gamla att sträcka på sig lite extra.

Lycka till!

Och det är ju så otroligt roligt att få se dessa gamla,härliga ponnyer som upplivar "gamla tider" igen... fram för mer visning av gamla veteraner!!!

Finns det någon utställning snart i södra Sverige som man kan åka och titta på? Känner att jag måste det,vet som sagt ingenting.Tack för era svar

Lerum i Juni eller Bjärsjölagård i Juli.
Vart bor du någonstans?

Jag bor i Skåne.jag tycker att min ponny är så himla vacker,men det är klart...det tycker ju alla om sina egna :) det hade varit så himla roligt att få en bedömning på henne...och sen skulle jag nog vilja ta föl efter henne:) Vi får se vad som händer.Finns det någon sida med bilder från någon utställning man kan se? Vad tittar domaren framförallt på och hur bedömer dem?

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 276
Senast: Bee
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
806
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka