Shannado
Trådstartare
Fick nyss ett meddelande från min kusin på MSN. När jag öppnade konversationsfönstret så reagerade virusprogrammet på en gång och sedan började det öppnas konversationsfönster till alla kontakter på min lista som var online. Och jag kunde inte göra något för att hejda det. Den skrev meddelandet "haha men titta de e ju du" och sen så antar jag att den även skickade viruset vidare. Jag tror att programmet som viruset sprids med heter "ashtree". Det är iallafall den fil som virusprogrammet reagerade på. Jag stängde av datorn och drog ur modemet.
Verkar inte som om viruset i sig gör nån skada förutom att vara förbannat irriterande och dyka upp i alla fönster man kan skriva i hela tiden (när jag skriver detta meddelande skriver den själv in "haha men titta de e ju du" med jämna mellanrum i denna ruta). Har nu kopplat ner mig från MSN och kör virusanalys på hela datorn men jag tänkte höra om det är nån fler som drabbats, eftersom många här sitter på MSN och så?
Någon som vet vad det rör sig om för virus och vad man kan göra åt det?!
Verkar inte som om viruset i sig gör nån skada förutom att vara förbannat irriterande och dyka upp i alla fönster man kan skriva i hela tiden (när jag skriver detta meddelande skriver den själv in "haha men titta de e ju du" med jämna mellanrum i denna ruta). Har nu kopplat ner mig från MSN och kör virusanalys på hela datorn men jag tänkte höra om det är nån fler som drabbats, eftersom många här sitter på MSN och så?
Någon som vet vad det rör sig om för virus och vad man kan göra åt det?!