Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad roligt, det är beroendeframkallandeFörsta inlägget i tråden, har inte hållit i ett par stickor på 4år och då stickade jag en mössa ifrån ”klompelompe” boken. Supersöt mönstrad sak i merinoull (tydligen tyckte vovven det också eftersom hon ”åt upp” den)
Men nu har jag äntligen börjat få ordning på min egentid (barnen har blivit lite äldre) så nu ska jag sticka en islandströja Garn och stickor är beställt så nu finns liksom ingen återvändo. En Afmeali ska det förhoppningsvis bli utav mitt försök.
Håll tummarna för att jag inte har slängt mängder med pengar och ullgarn i sjön
Ja det är det lättaste med rundsticka, att man vrider det till oigenkännlighetÅh vad roligt, det är beroendeframkallande
Tips från en annan nybörjare.
Håll koll på de första tre raderna för det är lätt att dom snor sig.
Och sticka ärmarna först med magicloop så skönt att sticka båda på en gång.
Den blev jättesöt!Virkade två sköldpaddor tillslut. Mönstret var dock inte jättetydligt och missade en hel del detaljer. Som tex att man skall göra två st ögon och bakben. Eller att man ska stoppa kroppen. Men men.
Visa bifogad fil 93917
16cm av 38 på bålen klara. Håller jag takten kanske den är klar innan kylan?Igår kväll hämtade jag ut garnet till min islandströja och har gjort första delen i mönstret så nu är det otaliga mörka varv som ska stickas. Känns att det va ett tag sedan jag stickade
Tycker det verkar gå ganska fort.Sakta men säkert går det framåt
Tycker du? Jag tycker det tar en evighetTycker det verkar gå ganska fort.
Ungefär så långt har jag kommit på min tröja, som jag började på i typ januari
Hehe, som sagt. Jag har kämpat sen i januari och kommer ingen vart. Ibland tror jag någon repar upp när jag sover eller nåt..Tycker du? Jag tycker det tar en evighet
Vem vet! Är det en islandströja det också?Hehe, som sagt. Jag har kämpat sen i januari och kommer ingen vart. Ibland tror jag någon repar upp när jag sover eller nåt..
Nä, en Paper dolls (fast jag ska ha katter högst upp istället). Stickar på rundsticka, samma färg runt runt runt. Tunt alpackagarn så kommer inte många millimeter per varv jag är dessutom en extremt långsamt stickare. Alltså, verkligen hopplöst långsam.Vem vet! Är det en islandströja det också?
Sticka på rundsticka har ju sina fördelar men också nackdelar, väldigt många maskor och väldigt lite ökning
Nästa tröja:
Visa bifogad fil 94583
Kunde inte bestämma mig för färg på oket så jag beställde både ”mimosa” som på bilden och aquagrön/turkos.
Visa bifogad fil 94583
Eller hur! Gillar att mönstret är stort men ändå nätt.Den är ju helt otroligt vacker!