Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tycker du om diagram? Jag personligen tycker många gånger att det är enklare att förstå.Hjälp Jag är nybörjarvirkare och ska försöka få till en sommarfilt. Den består av stolpar och luftmaskor, inga problem i sig. Får inte till det alls och har repat upp början flera gånger nu. Det är rätt antal luftmaskor men trots det får jag inte första varvet att passa. Vad innebär egentligen "varvet ut"? Jag vill få det till att jag ska fortsätta det innanför ** till sista maskan och vända där men uppenbarligen inte. Hur vet jag när varvet slutar och det sista på varv 1 ska virkas?
Trots att jag följer anvisningarna så går det inte ihop i slutet hur jag än försöker och då heller inte i början av nästa varv.
Visa bifogad fil 89499
Det kan också hjälpa att sätta markörer mellan varje mönsterrapport för att lättare hålla redan på att mönstret går jämt ut.Hjälp Jag är nybörjarvirkare och ska försöka få till en sommarfilt. Den består av stolpar och luftmaskor, inga problem i sig. Får inte till det alls och har repat upp början flera gånger nu. Det är rätt antal luftmaskor men trots det får jag inte första varvet att passa. Vad innebär egentligen "varvet ut"? Jag vill få det till att jag ska fortsätta det innanför ** till sista maskan och vända där men uppenbarligen inte. Hur vet jag när varvet slutar och det sista på varv 1 ska virkas?
Trots att jag följer anvisningarna så går det inte ihop i slutet hur jag än försöker och då heller inte i början av nästa varv.
Visa bifogad fil 89499
Smart. Har inte ens tänkt på diagram men det ser lättare ut att ha det framför sig. Ska prova det ikväll. Tack! Det är upprepningen som inkräktat på slutet hela tiden så det är fullt möjligt att jag tappat något någonstans även om jag inte sett det.Vad tycker du om diagram? Jag personligen tycker många gånger att det är enklare att förstå.
Visa bifogad fil 89502
När man har så pass många maskor i startvarvet är det lätt att tappa bort någon eller t.o.m. få till någon extra. Det får man fixa till i slutet av första varvet. Hoppas det hjälpte dig på vägen.
Jag höll på att bli hysterisk, bara för att hålla ordning på varv, samt ökningar och minskningar av maskor... Flera virksidor tipsade om säkerhetsnålar, men då jag är fumlig tack vare ryggmärgsskada och skumögd... skaffade jag färgglada markörer från hobbii i stället. funkar som säkerhetsnålar, men färgglada och lite kraftigare. Det är klart färre gutturala läten här hemma i min ensamhet numera.Det kan också hjälpa att sätta markörer mellan varje mönsterrapport för att lättare hålla redan på att mönstret går jämt ut.
Jag höll på att bli hysterisk, bara för att hålla ordning på varv, samt ökningar och minskningar av maskor... Flera virksidor tipsade om säkerhetsnålar, men då jag är fumlig tack vare ryggmärgsskada och skumögd... skaffade jag färgglada markörer från hobbii i stället. funkar som säkerhetsnålar, men färgglada och lite kraftigare. Det är klart färre gutturala läten här hemma i min ensamhet numera.