Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ska ha vingar också, men bomullen var lite hård att virka i, så jag måste vila handlederna från det nån dag... eller inte... vi får se....Ho hoooo...
Visa bifogad fil 90677
Huu... Mina tummar och handleder klarar inte externa vingar i så smått. Det får bli "fuskvingar" m stygn i stället.Ho hoooo...
Visa bifogad fil 90677
Hur stor eller liten är önskvärt?Jag har fått en beställning på en virkad sköldpadda. Var hittar man lämpliga mönster? Virkning är verkligen inte min starka gren, så tydliga mönster är att föredra.
Hur stor eller liten är önskvärt?
Jag hittar en del om jag googlar på "amigurumi turtle free pattern", men om de är tydliga nog vet jag inte.Oklart. Lillasyster har fått en liten bläckfisk (där kroppen är ca 10cm i diameter) och tänker att det kanske är i minsta laget om man skall kunna se att det är en sköldpadda. Men inte jättestor (mer än ca 30cm?)
Jag har som sagt var, väldigt dålig koll på vad som finns och hur man hittar lämpliga mönster
Jag har fått en beställning på en virkad sköldpadda. Var hittar man lämpliga mönster? Virkning är verkligen inte min starka gren, så tydliga mönster är att föredra.
Så var då den första klar. Är ca 120 cm tvärs över. Den är inte blockad ännu.Nu är det dags att virka två filtar till tv-sofforna. Måste dock klura lite på hur de ska se ut. Jag har rött, ljusgrått och mörkgrått bomullsgarn att tillgå.