Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver hjälp! Har så svårt att hålla koll på var i mönstret jag är, speciellt när det går ett tag mellan gångerna jag stickar.
Bästa sättet att hålla koll?
Ha en anteckningsbok och skriv upp vart du är när du stickat klart.
Fast det är ju jättebökigt när man följer ett diagram där raderna inte är numrerade..
Bara att räkna raderna typ, tycker inte det är bökigt alls.
Gem, nål, klämma, överstrykningspenna eller en prick med vanlig penna.Låter inte så smidigt. Då är det enklare med postitlapp som jag kör på nu, även om den lossnar ibland.
Det tycker jag är asjobbigt. Har en tröja som inte blir färdig p g a det.Bara att räkna raderna typ, tycker inte det är bökigt alls.
Dessutom, för mig, jobbigt att ha en lös sak till att hålla koll på och komma ihåg. Såå, inget för mig.Ha en anteckningsbok och skriv upp vart du är när du stickat klart.
I såna situationer brukar jag numrera själv med blyerts och varvräknare i mobilen.Fast det är ju jättebökigt när man följer ett diagram där raderna inte är numrerade..
Gem, nål, klämma, överstrykningspenna eller en prick med vanlig penna.
I såna situationer brukar jag numrera själv med blyerts och varvräknare i mobilen.
Egentligen räcker det ju att markera var i mönstret du slutade. Typ en blyertspil och ”börja här”. Är det typ vanlig slätstickning med intagningar brukar jag räkna hur många jag hunnit göra för att hitta rätt i mönstret igen. Om mönstret ens behövs i det läget, det är ju viktigare att det passar mig(dig) än att det blir som mönstret är skrivetJag är för bekväm för att greja med det
Egentligen räcker det ju att markera var i mönstret du slutade. Typ en blyertspil och ”börja här”. Är det typ vanlig slätstickning med intagningar brukar jag räkna hur många jag hunnit göra för att hitta rätt i mönstret igen. Om mönstret ens behövs i det läget, det är ju viktigare att det passar mig(dig) än att det blir som mönstret är skrivet
Klämma, klädnypa...typ samma sak.Vill helst inte rita i böckerna heller. Dessutom måste jag hålla koll på penna och suddgummi
Finns det ingen smart pryl man kan använda? Tänker mig en slags jättestor klädnypa haha