Har för mig att det heter Cookies. Fanns på Ica Maxi för nåt år sen. Eller så är det köpt i Finland.
Cookies finns på hobbii
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har för mig att det heter Cookies. Fanns på Ica Maxi för nåt år sen. Eller så är det köpt i Finland.
Aha! Vad bra! Då kan jag avsluta ett annat projekt.Cookies finns på hobbii
Om jag inte ska minska eller öka så är det samma antal maskor.Jag har kört fast.
När ni virkar och går från varv med fasta maskor till varv med stolpar, ändrar ni antalet då?
Men så snygg!Visa bifogad fil 50309
Minns inte om jag visat årets mastodontprojekt koftan Kristin från Maja Karlssons bok Sticka svenska mönster. Den stickas egentligen fram och tillbaka men jag vägrar fan sticka aviga maskor med fyra färger samtidigt, så stickade runt och klippte upp både ärmhål, halskant, och knäppning. Håller på med första ärmen nu och fyra trådar på magic loop asså... trodde aldrig jag skulle längta efter strumpstickor
Beror på, vill du ha något under typ en trekantsbikini så behövs det ju inte. Vill jag kunna ha bara toppen skulle jag nog fodra med något stretchigt på framsidan.Nu har jag virkat ännu en crop top. Gjort i främst efter drops aphrodite-mönster, men lite eget påhitt iom annat garn och kortare modell. Denna är tänkt att vara överdelen till en långklänning, så jag tänkte sy en kjoldel i trikå och fästa i nedre delen. Nu funderar jag mest på om jag bör fodra toppen... brukar ni göra det?
Jag vill bara kunna ha toppen, så då får det bli fodrat känns som det blir skönast mot huden också.Beror på, vill du ha något under typ en trekantsbikini så behövs det ju inte. Vill jag kunna ha bara toppen skulle jag nog fodra med något stretchigt på framsidan.
Absolut! Av dom som är ”riktiga” crops så är favoriterna Mount Pleasant(tunn, pytteärmar), och Ursa(tjock, långärmad). Även Diaphanous raglan är underbar men sjukt varm tack vare mohairen, lite begränsad användningstid för den med andra ord. Designern(@jessssiemae på insta) har andra mönster som också är croppade, har inte provat dom själv än dock. Det mesta av Poisongrrls slutar i midjan, stora favoriter allihop men kanske mest Beauty School top, den känns som en t-shirt liksom. Andi Satterlund gör ju fina, korta, saker men jag lyckas aldrig med storlekarna + att jag avskyr hur hon skriver själva mönstret. Otra från Skeindeer har jag tänkt croppa och sätta korta ärmar på, återstår att se hur det går@Linta, du son stickar en massa kortare toppar, har du några rekommendationer?
Absolut! Av dom som är ”riktiga” crops så är favoriterna Mount Pleasant(tunn, pytteärmar), och Ursa(tjock, långärmad). Även Diaphanous raglan är underbar men sjukt varm tack vare mohairen, lite begränsad användningstid för den med andra ord. Designern(@jessssiemae på insta) har andra mönster som också är croppade, har inte provat dom själv än dock. Det mesta av Poisongrrls slutar i midjan, stora favoriter allihop men kanske mest Beauty School top, den känns som en t-shirt liksom. Andi Satterlund gör ju fina, korta, saker men jag lyckas aldrig med storlekarna + att jag avskyr hur hon skriver själva mönstret. Otra från Skeindeer har jag tänkt croppa och sätta korta ärmar på, återstår att se hur det går
juste, har även sett #zaftigtee och #calliecroptop på insta som jag tycker ser lovande ut!
Så lite så! Ja det är skitsvårt! Gillar du omlott så håller jag på med en Venice wrap top som också slutar i midjanTack! Har börjat inse att croppade toppar passar mig bäst, men svårt att hitta toppar att köpa som inte är så jäkla boxiga.