Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar köpa stickor när jag köper garn. Jag stickar helst med rundstickor och föredrar Addi. Vet att många andra gillar de där pro-stickorna istället, men de ligger inte lika bra i händerna på mig.Jag tänkte beställa hem lite stickor osv. Vad skulle ni rekommendera att man skaffar när man är helt nybörjare? Typ ett "startkit" tänkte jag mig.
Skulle rekommendera att prova lite olika märken och typer innan du köper ett helt kit. Jag tycker att ju vassare tipp desto bättre, älskar HiyaHiya Sharp med fast kabel. Trivs även med Addi Sock Rockets och Addi Lace, men Lace är i mässing och kan behöva poleras för att inte gnissla och dra i garnet. KnitPro Symfonie funkar i nödfall, lite för trubbiga och i trä och det tycker jag drar för mycket för att vilja ha som standard. HiyaHiya köper jag online från Garnkorgen.Jag tänkte beställa hem lite stickor osv. Vad skulle ni rekommendera att man skaffar när man är helt nybörjare? Typ ett "startkit" tänkte jag mig.
Fult borde det inte bli, däremot kommer inte avigan och rätan se likadana ut iom att mönstret är brutet.Det var ju livsfarligt att börja sticka Har stickat ett set med mössa och sockar till det kommande barnet och ska börja med en reflexmössa åt karln. Babyfilten har jag kommit fram till att jag vill sticka i mosstickning. Men när jag sökte på mosstickning hittade jag bruten mosstickning
Är det något man kan göra på en vändbar stickning eller kommer filten få en ful avigsida? Såg bara massa exempel på vantar och sockar och då spelar ju avigsidan ingen roll...
nu stickar jag Selbuvantar!
Hahaha! I wish!Detta kommer att åka in i forumtråden Läsa/skriva/höra fel.
Jag var säker på att det stod att du skulle sticka sedelbuntar.......
Tack! Försakar mitt hem och mig själv och släpar omkring på stickningen överallt@Linta jättesnyggt! Fattar inte hur du hinner med att göra allt.
Kul att du är nöjd!Visa bifogad fil 10875
Ville bara visa de fina kakorna som @Nixehen har virkat till mitt barnbarn! Själv har jag inte det tålamod som krävs...
Åh, så snygg den blev! Bra jobbat!Visa bifogad fil 10928
Ser lite lätt ansträngd ut pga hade inga skor pga uppenbarligen tappad som barn. Den hade jättegärna fått vara en storlek mindre, men det kommer inte hindra mig från att använda den nu stickar jag Selbuvantar!
Tack snälla!Åh, så snygg den blev! Bra jobbat!
Det beror helt på vilken ull du använder och hur de tvättas, så omöjligt att säga. Men tvättas de försiktigt i trettio grader krymper de nog inte alls.Antagligen en fråga i samma kategori som ”Hur långt är ett snöre?”, men jag försöker ändå
Går det att veta hur mycket ull krymper när man tvättar det?
Scenario: jag vill virka ”täta” vantar. Hur ”mycket” för stora behöver jag göra dem för att de ska passa när de tvättats i 30? 40? grader?
Hjälp
Valka för hand med såpa.Antagligen en fråga i samma kategori som ”Hur långt är ett snöre?”, men jag försöker ändå
Går det att veta hur mycket ull krymper när man tvättar det?
Scenario: jag vill virka ”täta” vantar. Hur ”mycket” för stora behöver jag göra dem för att de ska passa när de tvättats i 30? 40? grader?
Hjälp