Petronilla
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättefint! (parasollet med!)Ännu en filt klar. Denna gång är den till mitt barnbarn som också valt färger. Kan man gissa att blått är favoritfärgen tro?
Visa bifogad fil 129806
Filten mäter 150x150 så sista varvet var 6 meter långt...
Jag deltar i Hobbiis tävling om kläder/accessoarer till halloween med mitt svarta döskalleparasoll (inlägg #293) så om någon vill rösta på mig blir jag jätteglad!
Ja, du ska virka 268 luftmaskor i en lååång kedja, vända och sedan en stolpe i varje luftmaska. Ett tips är att virka luftmaskkedjan med en ett nummer större virkkrok och att använda maskmarkörer. Sätt t.ex. en maskmarkör i var 20:e maska så du lätt kan hålla koll på antal maskor du har.Har återupptagit virkning efter 23 år men känner mig osäker på att läsa mönster. Kan någon snälla förklara hur jag ska tänka. T.ex. första raden- ska jag göra 268 luftmaskor och sedan stolpar på den?
Någon som har tips på sida eller filmer som går igenom sådant? Tekniken för de olika maskorna finns det massvis av men inget om att följa ett mönster.
Tack för tips om större virkkrok och markörer . Då har jag förstått rätt I starten.Ja, du ska virka 268 luftmaskor i en lååång kedja, vända och sedan en stolpe i varje luftmaska. Ett tips är att virka luftmaskkedjan med en ett nummer större virkkrok och att använda maskmarkörer. Sätt t.ex. en maskmarkör i var 20:e maska så du lätt kan hålla koll på antal maskor du har.
Det borde väl bli spegelvänt motför vad möntserskaparen har tänkt, så det borde väl fungera jättebra så länge det inte ska stå typ salladJag har hunnit igenom nästan en hel vante och först nu har jag fattat att mönstret ska läsas höger till vänster och inte vänster till höger. Är ju HELT ologiskt att läsa åt fel håll.
Jag vägrar ta upp vanten då jag redan gjort det flera gånger. Är det helt borttappat att försöka få ihop den? Borde väl inte spela någon större roll så länge man fortsätter på samma sätt?
Det borde väl bli spegelvänt motför vad möntserskaparen har tänkt, så det borde väl fungera jättebra så länge det inte ska stå typ sallad
Oftast! och nerifrån och upp Om det inte står något annat typ!Haha nej ingen text! Får bara fortsätta likadant på nästa vante
Är alla mönster så att man läser från höger? Hehe mvh novis
Oftast! och nerifrån och upp Om det inte står något annat typ!
Oooh! Vad är det för mönster på den översta?Två sjalar färdigvirkade!
MönsterOooh! Vad är det för mönster på den översta?