Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kom tvåa i tävlingen så vinsten på garn för 900 kr gick till en annan sjukt snygg kreation. Men lite nytt garn har ändå hittat hit...Jag deltar i Hobbiis tävling om kläder/accessoarer till halloween med mitt svarta döskalleparasoll (inlägg #293) så om någon vill rösta på mig blir jag jätteglad!
Grattis!Jag kom tvåa i tävlingen så vinsten på garn för 900 kr gick till en annan sjukt snygg kreation. Men lite nytt garn har ändå hittat hit...
Visa bifogad fil 131728
158 nystan bomullsgarn 8/4 så jag kan fortsätta virka filtar! Jag känner mig rik.
Vilket mönster till mössan är det om jag får fråga?Present levererad, mössa och vantar i Lovikkagarn och även deras mönster.
Visa bifogad fil 124157
Det är Lovikkas mönster på mössan också.Vilket mönster till mössan är det om jag får fråga?
Är de ungefär lika tjocka så är det bara att köra!Kan man blanda olika garnsorter? Är hemma i sjukstuga och är precis klar med ett projekt och vill påbörja nästa men kan inte åka ut och inhandla garner.
Jag har däremot ett Sandnes alpacka (100% alpacka) och ett Sandnes sisu (80% ull och 20% nylon Superwash). Kan man sticka vantar av de två?
Har också ett Drops Nord (45% alpacka, 30% polyamid, 25% ull) om det hade varit bättre till alpackan men är inte helt förtjust i att sticka med det så tar hellre alpacka + sisu.
Är de ungefär lika tjocka så är det bara att köra!
Ja gå på tjocklek så funkar det toppen!Tack!
Hänger inte med, är fina sidan = rätsidan eller? Är det två räta och två aviga, eller någon annan resår? Du har inte råkat vänt stickningen ut och in, så du stickar åt fel håll?Jag fattar inte. Försökt sticka en vante med strumpstickor två gånger. Resåren blir ut och in. Alltså fina sidan är inåt och en ful sida syns utåt. Fortsatt med räta efter resåren. Då hamnar fina sidan på rätt sida. Vad gör jag för fel. Är jag helt dum i huvudet
Det låter som att du inte stickar resår alls. Resår blir likadan på båda sidor.Jag fattar inte. Försökt sticka en vante med strumpstickor två gånger. Resåren blir ut och in. Alltså fina sidan är inåt och en ful sida syns utåt. Fortsatt med räta efter resåren. Då hamnar fina sidan på rätt sida. Vad gör jag för fel. Är jag helt dum i huvudet