Viper på tv4.

Holger

Trådstartare
Det här avsnittet med Cesar får mig att bli både glad och sorgsen. Pågår just nu och när Daddy hämtar Viper är helt magiskt! Stackars rädda hunden som används som ett redskap i ett för all del gott syfte. Det slutar tämligen lyckligt men tänk om Viper inte träffat Cesar? Han hade definitivt inte klarat sig utan den hjälp han fick.

Sv: Viper på tv4.

Jag hann bara titta forsta 12 minuterna nu (tills dess de aker ivag I husbilen).
Ni som kan, finns det nagot negativt fram tills dess?

Man maste ocksa forsta "the American way". Det ar mkt mer antingen sallskapshund som bara ligger pa soffan och gar promenade tre ggr I veckan till arbetshund som jobbar sin stund och sen sitter ensam I en kennel av den typ som syntes I avsnittet. (Sjalvklart finns det melanting men skillnaderna ar enorma mot Sverige!)
Vet tex flera som har en "extramt aktiv" hund = den gar till hundparken tva - tre ggr vecka och springer bakom en bil ett par ggr I ett par km. Mental stimulering ar ovanligt.

Sv: Viper på tv4.

Att ela "bort" (läs straffa) osäkerhet och rädsla hos en Malle känns lite som att snickra ihop en hemmagjord bomb.

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 396
Senast: Sel
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 158
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 518
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag börjar med att säga att jag inte är en anhängare av Cesar och hans metoder, men jag tittar på programmen på Youtube ibland för...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 442
Senast: Jissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar