Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
1000019153.webp

Mycket gott. Iron maiden.

Min vingarderob är överfull... jag dricker för lite :cautious: :rofl:

Det senaste vi drack (som jag köpte mest baserat på etiketten samt att vi druckit ett gott vitt från samma producent) var Barolo Montforte d'Alba från Josetta Saffirio:

24491345_400.webp

Det är INTE värt 359kr. Jag tyckte det var tunt och lite snipigt (hur det kunde hamna under Stramt&Nyanserat fattar jag inte) och särbon (som ju faktiskt gillar italienska viner) var heller inte förtjust. Kanske det behövde längre lagring, vad vet jag, men jag tänker inte köpa igen. Det var inte dåligt som så men bevisligen inte för våra smaklökar.

För att trösta mig beställde jag hem två flaskor av favoriten, Chateau Belgrave 2015 :love:

På lördag ska vi prova en ny champagne (särbon hittade en rekommendation på FB :laugh:). Den har fått bra betyg så det ska bli intressant. Är den god är den absolut prisvärd, 409kr.

690181_400.png

Jag har druckit den vanliga cuvéen, Grande Réserve, som är riktigt god och verkligen prisvärd för 359kr (absolut ett tips inför nyår, finns på halvflaska också).

På lördag ska vi prova en ny champagne (särbon hittade en rekommendation på FB :laugh:). Den har fått bra betyg så det ska bli intressant. Är den god är den absolut prisvärd, 409kr.

690181_400.png

Jag har druckit den vanliga cuvéen, Grande Réserve, som är riktigt god och verkligen prisvärd för 359kr (absolut ett tips inför nyår, finns på halvflaska också).
Jag gillar den, provade den första gången på en champagnemässa och blev positivt överraskad.

690181_400.png

Den där är en stor favorit till skaldjur! Älskar den. Jag gillar champagne gjort på pinot noir, denna smakar mycket röda äpplen och inte så brödigt vilket jag tycker gör att den passar fint till skaldjurens rena smaker.

Crudon är rätt söt, hade valt fumées till den som gillar torrt.
Ja, det har du nog rätt i nu när jag tänker efter. Jag har bara druckit den nån enstaka gång och minns att jag tyckte den var okej, men att det var något jag inte riktigt gillade och det var nog sötman. Ser nu att den har hela 1,4g, jämfört med Fumées <0,3g 😱 Jag drar tillbaka rekommendation nr 2 @bumpo, men den första kvarstår! 😁

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka