Den röda passar också bra till svamp!Riktigt bra vin till svamp! Har precis ätit en kantarelltoast i väntan på svamprisotto.
Visa bifogad fil 129084
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den röda passar också bra till svamp!Riktigt bra vin till svamp! Har precis ätit en kantarelltoast i väntan på svamprisotto.
Visa bifogad fil 129084
Den röda passar också bra till svamp!
89, det stod fortfarande ”rätt” på lappen och min stickprovskontroll på plats hittade inte felet eftersom antalet flaskor stämde fint. Men när jag kom hem så var det nåt som inte stämde, då jag inte kunde minnas att jag beställt det där vita franska. Då visade det sig sakna exemplaret av röda Le Grand Roi som jag hade beställt (fanns för något år sedan i fasta sortimentet).Fick du betala 89 eller 229?
Ja vissa kollegor packar snabbare än andra Le grand roi är ju annars väldigt bra vin för pengarna men kul att du fick chans att prova detta lite dyrare franska. Själv köper jag väldigt sällan vin för över 120 kr/flaska så de där lite dyrare sorterna blir ju aldrig av att man provar89, det stod fortfarande ”rätt” på lappen och min stickprovskontroll på plats hittade inte felet eftersom antalet flaskor stämde fint. Men när jag kom hem så var det nåt som inte stämde, då jag inte kunde minnas att jag beställt det där vita franska. Då visade det sig sakna exemplaret av röda Le Grand Roi som jag hade beställt (fanns för något år sedan i fasta sortimentet).
Men det var gott och elegant. Perfekt till rödingen, fänkålen och vitvinssåsen. Hade jag varit mer gjord av pengar hade jag nog köpt igen.
Öppna å njut !Fick det här när jag fyllde år. Vet knappt om jag vågar öppna.
Visa bifogad fil 130849
Njut av den!Fick det här när jag fyllde år. Vet knappt om jag vågar öppna.
Visa bifogad fil 130849
Jag fick en flaska vin i födelsedagspresent av min bror som "kom förbi" på väg hem från en resa till Frankrike, och valde att öppna den till kvällens hjortfilé. Vinet var aningen för tunt för min smak, jag älskar viner som känns som sammet i munnen utan att för den delen vara söta eller mjuka i smaken, men samtidigt hade det massor av smak och gifte sig väldigt bra med maten. Knäppast av allt var att jag tyckte att det smakade jättemycket kantarell, vilket ingen annan i sällskapet höll med mig om
Fick det här när jag fyllde år. Vet knappt om jag vågar öppna.
Visa bifogad fil 130849
Jag älskar Oregon Pinot Noir! Även Ovums riesling. Önskar att det fanns mer oregon-viner här i Sverige.Jag vet att mest har viner med blandade druvor. Har har vi ju ofta en sorts druvor i taget om druvorna ar tillrackligt bra for det. Har i Oregon odlas Pinot Noir, som later likt vinet du fick.
Det ser lite tunnt och nastan vattnigt ut nar man haller upp det, om man bara har det till ratt mat gillar aven jag det. Annars foredrar jag vad man kallar "Big and Bold" har ... merlot, malbec, cabarnet souvignon, syrah, och petit sirah.
Det ar svart att fa tag pa en petit sirah, druvan odlas inte sa ofta och ar darfor sallan tillrackligt bra ensammen utan blandas ofta i blandade viner. Intressant ar att petit sirah ar en talig druva och var den enda druvan som kunde skeppas som "vindruvor" genom hela USA under probition. Sa vin skapades i alla stater.
Drack en från tillfälliga sortimentet häromdan. Piké road. Riktigt trevlig, men lite tam för min smak.Jag älskar Oregon Pinot Noir! Även Ovums riesling. Önskar att det fanns mer oregon-viner här i Sverige.
Ja den tyckte jag också var lite tam.Drack en från tillfälliga sortimentet häromdan. Piké road. Riktigt trevlig, men lite tam för min smak.
Jag älskar Oregon Pinot Noir! Även Ovums riesling. Önskar att det fanns mer oregon-viner här i Sverige.
Vegetarisk boeuf bourguignon?Visa bifogad fil 131073
Pappa hade fått den här i present och jag tänkte att delad lycka är dubbel lycka. Vad ska vi äta till denna som inte innehåller kött?