Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Det lät spännande!
Ett antitips. Detta påstådda ”fynd” (från googlad artikel) ska ni undvika. Undantaget är om ni gillar att smaka på plantjord. Det står ung och fruktig på Systemet, men visst måste man odla druvorna innan man pressar ?
Visa bifogad fil 54508
ah, kan det vara ett riktigt pinotage? Det ska nämligen smaka som när man ligger och tuggar jord efter en rejäl avfallning, gärna med bi-ton av gammalt ekololje-insmort stigläder.
JagNån som gillar argentinska viner? Jag har varit lite fäst vid Malbec sen jag testade det för några år sen.
Någon klubb är det väl inte men det finns ju massa importörer att beställa ifrån. Jag köper i huvudsak mina viner från tillfälliga sortimentet, via beställningssortimentet eller privatimport. Följer en hel del importörer som har viner jag gillar på insta samt går in på deras hemsidor då och då. Eftersom jag gillar naturvin blir det mest sådant, och där är det poppis med viner från lite ovanligare länder. I helgen har vi druckit georgiskt vin gjort av en kvinnlig vinmakare och under året har det blivit viner från Serbien, Grekland, Slovenien, Ungern etc.Känner någon till om det finns någon "vinklubb" (inom citattecken för att det ju mer är sidoimport än klubbar i traditionell bemärkelse) eller liknande som tar in mer spännande/annorlunda sortiment? T ex från central-/östeuropa eller små producenter som på systembolaget bara förekommer tillfälligt i små partier? De som jag har kollat in har bara haft mer av det mest populära på systembolaget/finlandsbåtarna typ.
En kollega berättade om hur fantastiskt en pinot noir från Moldavien hade smakat, men beklagade att de började bli väldigt dyra p g a hög efterfrågan. Kollegan bor i Kanada, men här verkar det inte gå att få tag på något liknande ... (Pinot noir finns förstås).
Föredrar europeiska viner, inte för att det är något fel på andra, men så länge det finns bra vin på kortare avstånd så tycker jag det känns onödigt med längre transport än nödvändigt.
Eftersom jag gjorde rödvinssås idag blev det en köttbit till middag och detta vin:
Det är ganska tråkigt, inte dåligt, inte bra. Godkänt med minus pga priset (99kr) och skruvkork.
Är det något fel på mig som tycker att det låter tilltalande?ah, kan det vara ett riktigt pinotage? Det ska nämligen smaka som när man ligger och tuggar jord efter en rejäl avfallning, gärna med bi-ton av gammalt ekololje-insmort stigläder.
För mig med Inser nu att jag har glömt bort pinotage efter några år i ripassoskogen. Ett tag drack jag väldigt mycket pinotage, gärna till lammfärsbiffar i dijon och portersås (åh känner att helgmiddagen är bestämd nu )Är det något fel på mig som tycker att det låter tilltalande?