Jaha, betyder det något särskilt alltså? Jag trodde bara det var produktnamnetOch för vanligt drag, det är ju en nomesele
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, betyder det något särskilt alltså? Jag trodde bara det var produktnamnetOch för vanligt drag, det är ju en nomesele
Nomesele är vanligaste typen av dragsele, det som de flesta har till tex barmarksdrag eller vilken typ av drag som helst där fästpunkten är ungefär i midjehöjd på människanJaha, betyder det något särskilt alltså? Jag trodde bara det var produktnamnet
Ahhh okej, jag förstår. Tack!Nomesele är vanligaste typen av dragsele, det som de flesta har till tex barmarksdrag eller vilken typ av drag som helst där fästpunkten är ungefär i midjehöjd på människan
Jag har träffat några, och mina damer har varit stödhund åt sådana på LC Mycket trevliga, glada och livliga. Betydligt mer robusta än greyhound, så hade jag tex velat mellan greyhound och magyar så hade jag valt sistnämnda. Har dock inte träffat några i hemmiljö eller lärt känna ordentligt utan enbart mött på just LC och ute på promenader.Jag är nyfiken på ungerska vinthundsrasen Magyar agár. Några kullsyskon till min stora kille har enligt DNA-test en andel sådant blod, och en gång sprang vi på en på promenad när stora killen var valp.
Någon som haft eller träffat några hundar av rasen och kan berätta lite om vilket intryck hen fått?
Åh vad roligt! Och kul att ni fått en så positiv bild. Var de vänliga mot andra hundar?Jag har träffat några, och mina damer har varit stödhund åt sådana på LC Mycket trevliga, glada och livliga. Betydligt mer robusta än greyhound, så hade jag tex velat mellan greyhound och magyar så hade jag valt sistnämnda. Har dock inte träffat några i hemmiljö eller lärt känna ordentligt utan enbart mött på just LC och ute på promenader.
Jag känner många.här kallas de ungersk vinthund.Åh vad roligt! Och kul att ni fått en så positiv bild. Var de vänliga mot andra hundar?
Med robust, menar du exteriört/benstomme?
Haha men oj Det låter som underbara hundar att ha med andra av samma ras då, eller brötiga greyhounds!Jag känner många.här kallas de ungersk vinthund.
Himla trevliga men SÅ STORA OCH STARKA. Mina kompisar har blåmärken av buffliga magyar som liksom bara tar plats överallt.
Men som sagt, riktiga clowner, oftast vänliga. Springer som satan och slutar aldrig.
Mina bekanta magyar tävlar lc och race samt utställning. Många har importerat från Ungern, känner nog inte så många inhemska.
Haha! Är även de vuxna så buffliga? Jag har träffat unga som varit väldigt buffliga, men de vuxna har varit mer sansade.Jag känner många.här kallas de ungersk vinthund.
Himla trevliga men SÅ STORA OCH STARKA. Mina kompisar har blåmärken av buffliga magyar som liksom bara tar plats överallt.
Men som sagt, riktiga clowner, oftast vänliga. Springer som satan och slutar aldrig.
Mina bekanta magyar tävlar lc och race samt utställning. Många har importerat från Ungern, känner nog inte så många inhemska.
Har träffat på på agility banan (där vi hänger mest).Jag är nyfiken på ungerska vinthundsrasen Magyar agár. Några kullsyskon till min stora kille har enligt DNA-test en andel sådant blod, och en gång sprang vi på en på promenad när stora killen var valp.
Någon som haft eller träffat några hundar av rasen och kan berätta lite om vilket intryck hen fått?
Låter ju helt underbara.Jag känner många.här kallas de ungersk vinthund.
Ja!Haha! Är även de vuxna så buffliga? Jag har träffat unga som varit väldigt buffliga, men de vuxna har varit mer sansade.
Åh vilket spännande inlägg, skoj att du delar med dig! Håller med om att de är väldigt lika.Det här är intressant tycker jag!
Den här salukin är född 1950 och finns lååångt bakom Lily:
Visa bifogad fil 102874
Och de är så jäkla lika! Jag har tittat nu på de foton som jag lyckats googla fram, och det är i princip som att se Lily så som jag tänker mig att hon blir som vuxen. Det ska bli spännande att jämföra dem igen om något år
Jag tycker sånt är så otroligt spännandeÅh vilket spännande inlägg, skoj att du delar med dig! Håller med om att de är väldigt lika.