Yes!Lilys sololopp avklarat! Nu behöver hon "bara" 4 lopp med annan saluki för att ha sin LC-licens och sista loppet måste vara efter att hon blivit 18 månader.
Tyvärr gjorde hon sig illa igår när hon lekte med en valp, det är dock bara lätta skrapsår (även om hon först tyckte att det var livshotande), men om hon är som vanligt igen nästa helg så finns det möjlighet till två lopp till då. Blir det ingenting då så tar vi det till våren istället.
Sololoppet sprangs på ett inofficiellt klubbmästerskap och där fick hon i särklass högst poäng av alla salukis som var med. Nu var det bara 5st med, men ändå (Ebrah sprang fantastiskt och fick näst högst poäng) Dock ingen placering på själva klubbmästerskapet eftersom alla raser tävlade mot varandra och det fanns hundar av andra raser som fick högre poäng.
Notera hur svansen börjar fara runt så fort trasan rör sig
Och eftersom jag är galen nog att släppa hund och fotografera samtidigt, här är några bilder från samma lopp:
Med andra ord, jag är fortsatt stolt och överdrivet förälskad i min lilla tornado Hon är på alla sätt en SÅ fantastisk liten saluki.
Ps inte galen alls. Min kompis kan filma medan hon sätter in två hundar i startbox, kör trasan och öppnar boxen