Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

kl

Här är lite halvnya bilder på Faiza:

23902050.jpg

Solar

23902083.jpg

Med katten Svea

23902042.jpg

Jag tror jag har en hare och inte en valp :p

Så söt hon är:)

Tydligen är de det :p Som vuxna lär det inte vara problem. Har inte hört något om det i alla fall.

Förresten, tror ni att min älskade trivs med att jag kidnappat hem henne? :p
dsc_2300-copy1_18415705.jpg

MIN VALP ÄR VACKRAST I VÄÄÄRLDEN!!! :D :D :D

Hon blev BIS-valp med jättefin kritik idag! :banana:

(bilder och kritik får ni senare, jag kom precis hem och har inte hunnit landa riktigt än :p)

Dessutom fick en av kennelns hundar sitt första Cert och så blev vi BIS-uppfödargrupp :D

MIN VALP ÄR VACKRAST I VÄÄÄRLDEN!!! :D :D :D

Hon blev BIS-valp med jättefin kritik idag! :banana:

(bilder och kritik får ni senare, jag kom precis hem och har inte hunnit landa riktigt än :p)

Dessutom fick en av kennelns hundar sitt första Cert och så blev vi BIS-uppfödargrupp :D

Åh vad härligt!!!! Stort Grattis :laugh:
Din lilla tjej är verkligen vacker!!!
Detta är du verkligen värld!!!
Kram

kl

Här är lite halvnya bilder på Faiza:

23902050.jpg

Solar

23902083.jpg

Med katten Svea

23902042.jpg

Jag tror jag har en hare och inte en valp :p

Idag har vi varit ute i skogen tillsammans med Embla (Berner Sennen). Det går lite bättre nu än de första gångerna, Faiza har åtminstone slutat att springa in i henne...
Fast det är lite jobbigt tycker Embla när jag ropar på henne, för då får man försöka springa sicksack eftersom det hela tiden är en valp i vägen. Och det är inte helt lätt att finta bort en liten saluki.

Till Galathea: Jag visst saknar man dom, när jag är på väg hem från föreläsningen (pendlar 20 mil en gång i veckan) längtar jag efter att få krypa ner med en valp i sängen. Hoppas du får träffa din fina kille snart (om du inte redan är tillbaka hos honom)!

Din lilla tjej är jättefin!! :laugh:

*kl*

Det är inte dags ännu, men när det är dags (om ungefär ett år) så funderar jag på antingen en whippet eller en Italienare. Har träffat ett exemplar av båda raserna, dock endast valp Italienare och jag vet ju inte riktigt hur representativ en sådan är när man bara ser ett litet knyte ligga på en jacka på stallgolvet.
Utseendemässigt tycker jag att Italienarna är sötare, men har alltid varit väldigt förtjust i Whippets ändå, ingen aning om varför. :p
Läste någonstans här på buke att om än Whippets kan bryta benen vid olika korståg när de är valpar så är risken betydligt större med Italienarna? Är detta något "vanligt" eller bör de hålla sig hela om man bara är förnuftig?
Hurdana är de motions/träningsmässigt? Lättlärda?

Har totalt kärat ner mig i vinthundarnas härliga värld och vet inte hur jag ska ta mig ur den. :love:

Grattis det är en underbar värld :love:

Både Italienarna och Whippet är trevliga och goa hundar.

En Whippet är väl mer en allroundhund som kan vara med ute på ridturer.
Dom är mer robusta. En Italienare är också en underbar hund. Men dom gillar att klättra i bokhyllor och på bord osv. Lite som katter som jag har förstått det. Däremot är dom inte så känsliga ändå. Dom kan leka och springa med hundar i sin egen storlek. Det är en pigg och alert hund.

Jag råder dig att ta kontakt med whippet och italienaruppfödare och be om råd. Om du vill kan jag förmedla nummer till ett par jättebra uppfödare.
Skicka ett PM isåfall!

Lycka till!!

Din lilla tjej är jättefin!! :laugh:

Tack!

Just nu blir hon bara vildare och vildare, hon hoppar gärna över både gammelkatten här hemma och hennes pudelkompis. Fast nu ligger hon här och gnyr/grymtar och suckar (som hon alltid gör när hon är trött efter att vi varit ute och busat :D) och det är nästan då hon är som sötast!

Imorgon börjar vi valpkurs, det blir kul att träffa lite andra småttingar. Alla hundar vi träffat hittills har varit lite tråkiga enligt Faiza (läs: de har inte velat spring varv på varv i vinthundsstil:p).

*KL*

Jag slängde ihop ett litet klipp från höstprommisen häromdagen. Tyvärr blev den lite pixlad och hoppar lite när den lades upp på youtube, men det blir iaf bättre om man väljer watch in high quality. Nååja. Är ju alltid lite kul att se hur hundar rör sig och så där, jämfört med stillbilder. :p

http://www.youtube.com/watch?v=VcR1YVB5je0

Red_chili har fotat Harry. Fast det är snart en månad sen nu iofs. Men jag lägger in bilderna. Dom är fina och snart är jag inte vinhundsägare längre och kan bidra med bilder i tråden. :cry:

blogg_02534.jpg

blogg_02614.jpg

blogg_02636.jpg

blogg_0288.jpg

Men vem vet, när sorgen lagt sig kanske det blir en vinthund igen...

Klart du ska ha en vinthund igen, en svart saluki, som den du blev så förälskad i när du såg den på bild.

Lillharry... jag har fortfarande inga ord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
987
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • En tråd om bäddar