Vinterjackor

A

Amanty

Vilken vinter-rid-stall-jacka använder du? Jag är väldigt inne på att köpa en mountaine horse body guard-jacka. Den med "inbyggt skydd". Är det någon som har den? Är jättenyfiken på hur bra den fungerar, och om det är värt att köpa den? Eller om man ska välja en "vanlig".

:)

Sv: Vinterjackor

Just nu har jag en varseljacka från jula. funkar ypperligt, än så länge är det ju inte svinkallt heller och jag har mer svettats än frusit.
annars rider jag i min gamla dunjacka, och andra mer eller mindre fula jackor. har ingen jacka av "hästmärke" liksom.
Just ja, just nu när jag är å donar på i stallet har jag en för stor, everest jacka, lång modell. De va nån som glömt den på en fest här för över 1 år sen, och eftersom ägaren aldrig dök upp igen tyckte jag att den kunde passa perfekt som "åka tills tallet och dona" jacka, då den har massa fickor å man slipper frysa om arslet.

den är sjuuukt obekväm! dessutom flyttar ju skyddet på sig så tror inte den gör särskilt mkt nytta heller..

jag har många olika, fler korta bomberjackor, två stycken kingsland och tre från"vanlig" affär, en horseware dunjacka och en lång jättevarm jacka från hööks.

jag använder kingslands senaste modell :love: är supernöjd med den och har aldrig frusit i den :)

20edecember029.jpg

En sånhär:D
ursäkta bilden, men hade ingen annan där man ser jackan :angel:
Såndär bomber med fuskpälskrage, köpte på VM för typ 4 år sedan och hade vanligt, men nu har den fått bli stalljacka :)
Himlans tjock och skön!

Samma som ovan, fast i ljusblått :p Och så har jag en Equiline som jag använder som lite finare jacka :)

Jag har en Rambojacka från Horsewear och en Kingsland.

Angånde MH jackan så är den helt puckad... :crazy:. Du kommer ju garanterad bli varm då du tränar/ rider i den. Plockar du av dig den så plockar du ju även av skydden.

:)

jag har en vinterjacka från Hööks, köpt för ett år sedan tror jag. Märke är typ HorseHead. Den är helt okej att ha när man rider ut, men ska man på ngn finare tillställnng så hade jag gärna haft ngn annan :angel:
BILD PÅ JACKAN

jag drömmer om en KL dunväst :love:

jag använder mest min Equiline jacka nu när det är riktigt kallt, den är jättevarm! annars har jag en Musto och John Whitaker bomber jacka oxå som jag använder ibland..

en sjöhagen, en dun jacka från horsewear, en kort bomberjacka från stadium, en helly hansen, lite tunnare men jag brukar ha den över västen när jag värmer upp.

Hmm okej så då är det ingen idé att investera i en sådan "skyddsjacka"? Den är ju inte direkt gratis och om den inte "funkar" så....

Jag har en turkos FIVE jacka med fleecefodring höst och vår. Nu på vintern har jag en mörkgrå dunjacka från Mountain horse.
FIVE jackan:

Jag kan ta ett kort på MH jackan och lägga in i eftermiddag om ngn är intresserad.

Senast ändrad:

Jag har den, bodyguardjackan alltså. Tycker inte alls den är obekväm att rida i, däremot är den otymplig att 'fixa i stallet' med. Men under ridning 'känns' den inte alls, och är typ ziljoner gånger bekvämare än väst. Däremot ser man ut som en michelingubbe, men men..

Däremot så säger de ju själv att man INTE får jämföra/jämställa den med en väst, och där håller jag med. En väst skyddar bättre. Trots detta vågar jag rida i bara bodyguardjackan (och jag har en ryggskada och är pipig). Det är viktigt med rätt storlek på jackan dock, och att man drar åt den och knäpper i midjan.

Skulle man fara av så det sjunger om det tror jag dock att ländkoteskyddet och skyddet för höfterna skulle halka snett, men i övrigt rör skyddsplattorna inte ur läge för mig iaf.

Jag är nöjd med min, och använder den flitigt vintertid (höst - vår - sommar använder jag väst som skydd, men använder jackan med plattorna urtagna höst och vår)

Har nu en kingsland bomberjacka (marin)

får en ny kingsland v-jacka i julklapp.

bild kommer nog imorgon om ja hinner :)

Jag har en MH klubbjacka, rosa med mitt namn på. Jätteskön och smidig, tyvärr har jag "krymt" ur den så den är förstor nu.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
296
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: dukie
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 689
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna