Vinterjacka ...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 4 759
Sv: Vinterjacka ...

har en svart kort jacka från sharpman (deras klubbjacka) och en kingstonjacka från börjes, också svart. kingstonjackan är varmare foder så den tar jag när det blir kallare.
riktigt kalla dagar har jag en gammal jacka från mitt förra jobb av lite längre modell med många reflexer på, som jag nog tar på mig då.

Åh den är så hemsk i färgen :p
Eller du kanske inte har den silverfärgade?
För den är ruskig ;)

Fleecemantel (sydd av fleeceplädar i bubbelt lager).
[/QUOTE]
Har du lust att berätta hur du sydde den? Jag vill sy en av ullfilt, men jag vet inte riktigt hur jag ska sy för att det ska bli bra.

I stallet har jag en reflexjacka, en Ropingjacka (modell kort) samt en ny jacka jag köpte i Ullared typ ski-jacka.. :love:
Sen har jag även en kingsland-jacka som är lite fodrad. Har den när det inte är superkallt ute.. Tex som idag! :)

KL

Jag har en mörkblå mountain horse jacka. Duger bra, men om det blir riktigt kallt kryper jag i min ridoverall :love:

*knapp*

Jag har en helly hansen jacka som är jätte skön. Sen har jag en KL dunväst som jag oxå älskar :d

Ja det är den långa jag har. Jag vill inte frysa om rumpan. Men den är inte hård alls. Det är ju dragsko i midjan också så att man kan ställa in den bra. (slippa michelinstuket)

Jag har en marin bomberjacka från equiline och en duvblå väst från shires till de lite mildare vinterdagarna, och en svart tjock dunbomberjacka från veromoda när det är kallare :)

Skulle vilja ha nån lite längre parkasmodell men har inte hittat nån i rätt färg till det priset jag kan tänka mig, så jag får nog frysa om rumpan om det är jättekallt :D

Jag köpte en jacka från H&M förra året tror jag det var, men köpte en ny nästan direkt eftersom jag ville ha en parkas.

Så den fick bli hästjacka. Tjock, svart och alldeles perfekt längd för ridning :)

beige kingsland bomber, brun pk tunn kort dunjacka, beige horseware jättetjock dunjacka, brun eurostar dunväst, och en lång beige jacka från hööks när det är riktigt kallt.

Jag har antingen en blå kingsland jack, gås jacka eller en reflex jacka :) ska införskaffa mig en kingsland dunväst när det blir lite kallare.

Det är ju värdelöst att rida i jackor som går över rumpan.

Jaså, även om de har ridsprund? varför tycker du det?
(helst två st med knappar eller dragkedja så jackan går att öppna upp och lägga på bakvalvet som det är på de flesta jackor jag sett)

Jag har en CRW parkas från hööks som är jättevarm och jätteskön, och så har jag en HW rambo dunväst.

Inte om det är ridsprud och tvåvägsdragkedja :p

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 597
Senast: attheedge
·
Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 378
Senast: bettysmatte
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: AlinaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka