Vinterjacka/kappa för hundpromenader/hundträning.

Tonto

Trådstartare
Vad har ni på er under vintern för att hålla er varma?

Kanske främst jaktmänniskorna här på hund, ni brukar ha så snygga kläder!
Försökte med uhip-kappa, men mina axlar får inte plats 🙃 så letar efter alternativ.

Öhmn använder typ en sådan här, jaktgubbarna härikring går typ alla runt i liknande 😉 (Nog aldrig sett jaktfolk som är stereotypiskt snyggt klädda varesig sommar/vinter 🤔)
Snygg kan man dock inte anklagas för att vara 😅 men min är sjukt varm med massa stora fickor.

Skulle med andra ord behöva något mer respektabelt så hoppas på få tips i tråden.

IMG_9845.webp

Försökte med uhip-kappa, men mina axlar får inte plats 🙃 så letar efter alternativ.

Jag har än en Arrak orginaljacka, den blir på gränsen till varm om solen skiner och de är vindstilla nu när de varit runt 5 grader idag.
Har även en Arrak parka som ska testas när de blir ännu kallare.

Det beror helt på temperatur och eventuellt nederbörd, men jag kör lager på lager. Underställ som bas. Har tre stycken i olika värmegrad. På underkroppen kör jag inget mellanlager utan antingen har jag RR Norwand Pro, Lundhags Authentic eller ( om det är riktigt kyligt) Arraks Thermo Action.

På överkroppen varierar jag mellan jacka och väst med olika mellanlager. Min favtorikombo med väst från Scott. Mer röreselfrihet än jacka och funkar bra för träning och promenad i temperaturer +10 till -10. Jag kombinerar bara med olika underställ.

2918250114_1868179_png_zoom_3.jpg

4111010001.png

4199217733_2087690.png

Vid kallare väder eller om jag ska stå still så byter jag till jacka. Tränar vi byter jag ofta mellan jacka och väst under dagens gång. Börjar använda jacka vid 0-gradigt och har två olika där den ena lätt klarar -25. Båda från Scott. Den sista är dock för ytmplig att ha på sig under träning, men perfekt för när man är stilla. Den är verkligen varm. Bollar och grejer lägger jag i träningsvästen från Hurrta. Används året om. Regnar det har jag två skaljackor från Haglöfs.

4203477855_2087678.png

scott-ultimate-warm-womens-jacket-northern-mint-green-p26158-37596_medium.jpg

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
488
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 787
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 916
Senast: warg
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar