På dagen vaknar vi vid minsta lilla här med. Tror dock att 2åringen på eget bevåg börjar avvänja sig middagssömn. Men jag hoppas hon fortsätter sova middag minst tills lillasyster är ute. Annars kommer jag dö!
Håller tummarna för det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På dagen vaknar vi vid minsta lilla här med. Tror dock att 2åringen på eget bevåg börjar avvänja sig middagssömn. Men jag hoppas hon fortsätter sova middag minst tills lillasyster är ute. Annars kommer jag dö!
Idag träffade vi vår ordinarie BM för första gången och till min lättnad är det henne vi trivts bäst med också. Hon har vabbat innan och varit sjuk själv så vi har inte fått träffa henne förrän idag. Hon såg dock vår oro och sade att det här var första gången hon vabbat och att hon aldrig brukar vara sjuk själv så vi får hoppas på kontinuitet framöver.
Vi lyssnade än en gång på vår dotters hjärtljud också, så snabbt det slår. Alla kurvor följs annars exemplariskt, vilket känns skönt! Fick en broschyr om Mindfetalness som jag tänkte testa.
Läser till lärare årskurs 4-6Vad pluggar du? Missat det.
Jag tänker mer skolstart i januari och BF 8/2 (troligtvis kommer bebis strax efter 20/1)
Läser till lärare årskurs 4-6
Hehe tänkte inte på den detaljen Men har du blivit antagen? Kontakta då kursansvarige redan nu
Läser till lärare årskurs 4-6
Idag kom kallelsen till inskrivning och snitt.
Det känns fortfarande så overkligt, konstigt. Om drygt två veckor har vi två små barn!
Någon med erfarenhet av planerat snitt som vet vad man gör på inskrivningen? Det står att man ska räkna med att den tar ca 3 h vilket känns mycket? Antar få information, ta lite prover, gå igenom hur snittet kommer gå till... Har ju gjort snitt innan, även om det var akutsnitt, så jag vet ju hur det går till och hur det är efteråt.
Det verkar gå bra fortfarande. Det är lite frågetecken angående vattnet just nu, så jag får genomgå en extra mätning i skrivande stund.@cili, hur går det?
Min svägerska? fick planerat för någon månad sedan. Hon fick en tid vid 09:00 först men snittades till slut inte fören 14:30 pga att det var många akutsnitt som behövde komma in emellan. Sedan låg hon ca 2h på uppvak efter. Men Ryggbedövning osv ska sättas innan med.
De var på inskrivning några dagar innan och fick då information om tvätt, dusch och hela förloppet.
+ @Tassetass
Frågan hade nästan förtjänat en egen tråd! Men det är kul när lite folk som inte hör till tråden svarar tycker jag, det gör att jag känner mig lite mindre galen när jag tjuvläser andras årstidstrådar
Det är vi nog många som gör
Och apropå @Monifa och hennes lianer spelade jag ett spel som höggravid. "Ska vi slå vad?" Heter det. Jag tyckte mer att allt skratt borde triggat igång förlossningen men icke. Men både krypa under ett soffbord och (försöka) gå upp i brygga som höggravid var... Hrrm... Intressant.
Har ni sett Margaux förlossningsvideo?
De vänjer sig väldigt fort Jättesmidigt för vår är inte alls lika ljudkänslig över lag som andra bebisar från hundfria hemDu får träningsvråla så bebis blir van vid det ljudet Frågade mina kompisar med gapiga hundar om inte bebisarna vaknar men icke, de var väl vana vid skället från tiden i magen
Så olika det är med inskrivningen.
Jag blev inskriven för drygt 1 månad sedan.
Fick träffa kirurg, narkosläkare och fick all info om tvätt och övriga förberedelser.
Idag om en Månad är det dags för snittit