Skönt att höra att allt var okej iaf, det är ju det viktigaste.
Det där med tiden kvar är märklig. Är själv i 31+3 idag och tycker jag har massvis med tid kvar och det känns ju skönt - tills någon smart i ens umgänge påpekar att busungen kan ju faktiskt få för sig att komma något tidigare också
Har samma svar alltid: "Nänä, hon kan gott vara kvar där inne och baka ett tag till".
Så tänk er då verklighetskollen som kom över mig på rutinkontrollen hos BM idag när hon säger att ongen vänt sig och ligger med huvudet neråt nu. Hela mitt väsen bara "nä nääää, nu går det för fort - nu backar vi - jag har MASSVIS med tid kvar". Skönt när BM snällt påpekar att det är vanligt att det börjar hända from v 30 så det är inget som innebär att något är på g. Och det var ju bra, då kunde jag gå tillbaka till min bubbla där jag har all tid i världen
På fredag är det vår extrakontroll för att se så ongen växer som den ska. Inget som vi egentligen är oroliga för inte sker (speciellt inte jag med tanke på att det är jag som känner alla kickboxningspass som pågår i magen), men en dubbelkoll med tanke på att mina provsvar för mina sjukdom inte är lysande helt enkelt. Det preliminära beskedet ang kejsarsnitt eller inte lär tas och förhoppningsvis kan vi kanske få könet lite mer bestämt än vi fick på RUL också. Det lutar åt en tös, men hon var så ovillig att samarbeta på vårt RUL så tom ultraljudsteknikerna var osäkra. Vi kallar henne för henne dock, jag var tvungen att vänja mig vid ett pronomen