Vinterföräldrar 2016/17

Jag har aldrig testat, men vad jag läst så ska man inte behöva någon formulering :) att man inte ska behöva förklara sig om varför man vill byta :)

Aha.
Jag har i a f ingen ork till det samtalet just nu. För det känns inte som att hon gjort nåt stort fel än. Det känns mer som att jag är korkad och gnällig. Men tack för peppen, även @cirkus och @Hyacint.

Alltså, ärligt, förlåt om jag verkar grinig eller nonchalant, men jag orkar verkligen inte.

Man kan bara gå dit och stå ut också. Det gjorde jag med första barnet. Klickade absolut inte med min bm som dessutom efter min bf skulle byta jobb ( märktes att hon va grymt trött på sitt jobb). Jag gick dit, mätte och lyssnade på hjärtat och sen gick jag hem. Man överlever de med :) gör de som känns bäst för dig.

Man kan bara gå dit och stå ut också. Det gjorde jag med första barnet. Klickade absolut inte med min bm som dessutom efter min bf skulle byta jobb ( märktes att hon va grymt trött på sitt jobb). Jag gick dit, mätte och lyssnade på hjärtat och sen gick jag hem. Man överlever de med :) gör de som känns bäst för dig.

Lite så jag tänker. För det känns just nu som att jag inte orkar annat. Orkade inte ens avboka tiden hos dietisten som kändes rätt så onödig, mer än att hon kunde notera i journalen att jag pendlar i vikt inom ett spann på 2,5 kg och jag fick ett råd (från mig själv) att byta från mellanmjölk till lättmjölk...

Idag var jag på första BM-besöket efter inskrivningen. Fick veta att man på RUL flyttat fram BF två dagar, inget som de sa något om när vi var där :down:.
Lite lågt blodtryck och ferritinvärde på gränsen, lämnade även urinprov då jag har värk i nederdelen av magen så BM ville utesluta Uvi.

Man kan ringa också. Du behöver inte säga det till henne. De har väl en reception? Här kan man maila också.
De turas om att sköta telefonin. Precis som på Närhälsan (som de tillhör) så ringer man dit, knappar in telefonnummer och får en tid när de ringer upp igen.

Runt v 16-17 tror jag, har så dåligt minne. Dock kände jag igen de pga att jag haft ett barn i magen innan annars hade de nog dröjt längre innan jag va säker. Har moderkaka i framvägg vilket är stor skillnad mot med sonen. Då kunde sambon känna utanpå magen i v 19. Är i v 22 nu och är svårt att känns utanpå magen däremot känner jag sparkarna tydligt inåt.

När började ni känna rörelser/sparkar i magen?

Igår kände jag två annorlunda rörelser i magen ganska tätt, dock var det inte förrän flera timmar senare som jag reflekterade över att det kunde vara bäbisen. Är i 15+2 idag. Men kan ju lika gärna ha varit nån tarm som spökade, så jag kan inte lova att det var bäbisen haha!

Igår kände jag två annorlunda rörelser i magen ganska tätt, dock var det inte förrän flera timmar senare som jag reflekterade över att det kunde vara bäbisen. Är i 15+2 idag. Men kan ju lika gärna ha varit nån tarm som spökade, så jag kan inte lova att det var bäbisen haha!
Började ungefär då för mig.

När jag ville byta BM så bad jag min man fixa det.

(Bara så du vet så stalkar jag dig med, men jag försöker vara diskret :angel: :sneaky:)

Frågar jag maken så löser han det säkert, eller min mamma, men efter allt snack om psykolog och ångest och bla bla, så ska jag avvakta. Och ska försöka att inte gnälla så mycket. Känner mig bara lite bortglömd och ignorerad av Närhälsan ibland. Förutom av dietisten. Hon må vara virrig, men hon lyssnar och är närvarande ändå.

Det känns tryggt att du hinner stalka även här. :heart

Tycker att det är intressant att det här med när man känner rörelserna skiljer sig ganska mycket :) Jag kände lite lätt fladder första gången i v 18, men bara enstaka gånger. Sen nästan inget i v 19 och 20, men nu i vecka 21 så känner jag regelbundet.

Frågar jag maken så löser han det säkert, eller min mamma, men efter allt snack om psykolog och ångest och bla bla, så ska jag avvakta. Och ska försöka att inte gnälla så mycket. Känner mig bara lite bortglömd och ignorerad av Närhälsan ibland. Förutom av dietisten. Hon må vara virrig, men hon lyssnar och är närvarande ändå.

Det känns tryggt att du hinner stalka även här. :heart
Jag tycker du skall gnälla precis så mycket du känner för. Utan gnäll blir det inga förändringar :)

Gör det som får dig att må bra :heart

Klart jag måste stalka. Vill ju veta resultatet av mina.....våra....förlåt, DINA vedermödor :up:

:laugh:

Att sitta på en pinnstol i stallet i typ 5 timmar, av totalt 7 timmar i stallet igår, var inte det bästa för mina fogar. (Skadad häst, mycket väntan.)
M v h stel kärring.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 030
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar