Du var ju heller inte särskilt kryptisk när du skrevHaha, jag vet att det var det, jag är värdelös på sådantdär och det var bara jobbigt att logga in och ut hela tiden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du var ju heller inte särskilt kryptisk när du skrevHaha, jag vet att det var det, jag är värdelös på sådantdär och det var bara jobbigt att logga in och ut hela tiden
jag vet. jag använde mest hemligt nick för att folk jag känner inte skulle klicka in på mina inläggDu var ju heller inte särskilt kryptisk när du skrev
jag vet. jag använde mest hemligt nick för att folk jag känner inte skulle klicka in på mina inläggDu var ju heller inte särskilt kryptisk när du skrev
@Riru mfljag vet. jag använde mest hemligt nick för att folk jag känner inte skulle klicka in på mina inlägg
Och jag avskyr att vara gravid men ser fram emot förlossning!@Riru mfl
Grattis alla gravida! Kul med syskon.
Jag är inte alls peppad på en till förlossning, men vill inte snitt heller. Stork tack?
(Är inte gravid, men vi vill ha ett till så småningom).
Och jag avskyr att vara gravid men ser fram emot förlossning!
Nu minns jag inte om du hade en komplicerad förlossning men om det är så och det är det som hänger kvar så kanske det kan vara bra att prata med någon om det? Jag har flera bekanta som fått stor hjälp av samtal med aurorabarnmorskor!
Det är ju upplevelsen som spelar roll, inte vad som står i journalen. Jag uttryckte mig klumpigt med "komplicerad förlossning".Ja det var tanken, blev erbjuden och tackade ja redan på BB men då blev vår otrevliga barnmorska till synes anti och sköt på det så rann det ut i sanden. För ja, jag upplevde min förlossning som traumatisk i alla fall, även om det kanske inte var nån fara så sett. Tänker att det får bli när/om jag blir gravid .
Hur har alla det med sina små? Hos oss är det full fart! Jag går på semester på fredag o det ska bli roligt, men i denna åldern är det ingen vila att ha semester. Vila får man göra på jobbet
Jag ser faktiskt fram emot att mannen ska börja arbeta i augusti, ska bli spännande o se hur livet fungerar när det är dags för förskola o skola för barnen plus heltidsjobb för oss vuxna. Det blir definitivt en ny fas i livet som börjar.
Ser att det är en del i tråden som väntar syskon.
Hur tänker ni andra kring det?
Vi längtar efter en nr3 men jag velar fram o tillbaka om när i tiden det ska ske. Jag börjar känna att jag faktiskt vill ha denna tiden, som är väldigt intensiv, avklarad samtidigt som jag också vill kunna njuta av varje barn.
Hemma hos oss skriver vi plus- och minuslistor Sen är det ju så att man inte alltid kan bestämma heller, lillasyster tog lång tid på sig att bli till.
Även här är det full fart. Han tycker det är jättekul att springa och de små benen går som trumpinnar. Det gäller att hänga med! Han är enormt fascinerad av myror och har ätit ett helt gäng. "Nej" är alltså inte helt befäst
Språkligt känns han som ett större barn, han är jätteduktig på att säga orden och säger ofta två-treordsmeningar. Men att bygga torn är inte alls hans grej. Om man tjatar så kan han sätta två klossar på varandra men sen tröttnar han.
Han har också börjat få lite humör! Från att ha varit världens beskedligaste bebis så har han börjat protestera ordentligt när det inte passar... Kan också ha och göra med att 6 nya tänder är på g. Precis som förra gången (då han fick 8 st samtidigt) så kommer det många på en gång. 2 kindtänder i överkäken har precis brutit igenom och de två hörntänderna bredvid kommer nog vilken dag som helst. Hoppas det är över snart!
Oj vad jobbigt det låter med välling på natten. Dessutom 1 gång i timman! Hur mår magen på henne?Här har vi inga meningar, men det kommer allt fler ord hela tiden. Hon pratar på sitt sätt, tänk er de videor man sett med tvillingar som pratar sitt egna språk. Så ungefär låter hon.
Hon tjattrar mest hela tiden, mycket av det börjar vi förstå, men långt ifrån allt.
Igår gick jag in i en vänja av välling på natten period. Jag kommer säkert ångra detta många gånger, men hon har senaste nätterna vaknat 1 gång i timmen och somnar inte om fören hon fått välling. Hon äter inte för att hon är hungrig, utan det är en snuttefilt för henne.
Men nu börjar kampen, sambon och jag är lediga i 2v och ska dra till Öland om 2h. Jag ska nu försöka panikstäda vårt hem så det är redo att komma hem till. Samt att kattvakten inte ska känna avsky när hon går ini huset
Oj vad jobbigt det låter med välling på natten. Dessutom 1 gång i timman! Hur mår magen på henne?
Vår har inte ätit något på natten sen jag slutade amma vid 11 månaders ålder. Pappa har fixat den biten med båda barnen, så skönt!
Jag förstår minst sagt att du är sliten som är uppe på nätterna plus nygravid!
Hur har alla det med sina små? Hos oss är det full fart! Jag går på semester på fredag o det ska bli roligt, men i denna åldern är det ingen vila att ha semester. Vila får man göra på jobbet
Jag ser faktiskt fram emot att mannen ska börja arbeta i augusti, ska bli spännande o se hur livet fungerar när det är dags för förskola o skola för barnen plus heltidsjobb för oss vuxna. Det blir definitivt en ny fas i livet som börjar.
Ser att det är en del i tråden som väntar syskon.
Hur tänker ni andra kring det?
Vi längtar efter en nr3 men jag velar fram o tillbaka om när i tiden det ska ske. Jag börjar känna att jag faktiskt vill ha denna tiden, som är väldigt intensiv, avklarad samtidigt som jag också vill kunna njuta av varje barn.
Hemma hos oss skriver vi plus- och minuslistor Sen är det ju så att man inte alltid kan bestämma heller, lillasyster tog lång tid på sig att bli till.