Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Idag härjade vi runt på golvet i vardagsrummet, som vanligt. jag gick och hämtade mig ett glas vatten i köket, kommer tillbaka och bebis befinner sig långt ut på altanen på väg mot sin pool :p Tur vi har grindar åt båda håll på altanen. Hunden blev sur, men jag kan inte gärna låta bebis trilla ut på gräsmattan :p Tröskeln ut är hög! Sådär hög som man alltid snubblar på, då man inte är med på hur hög den faktiskt är..

Sitter och tittar på en annan vagn, lite sugen på en Kronan sulky S, Havanna vägrar annat än att åka framåt i vagnen och så har det vart länge. Så vi funderar på om det inte är värt att skaffa något som är smidigare att ha med sig än Brio Happyn. För den tar upp hela bagaget, du kan på riktigt inte ha en väska extra i bagageutrymmet.

Jag var och provknuffade den lite i affären idag och gillade den skarpt, tror jag :p Dock är varukorgen liten, men den använder vi nästan aldrig ändå.
Hur är dig erfarenhet av den? vilka är de negativa sidorna? :)

Varukorgen är nog det enda negativa, men man får dock in en full Ica-kasse om man våldar lite, så den duger.

I övrigt kommer jag inte på något negativt. Tog lite tid att vänja sig vid vissa saker bara, tex den speciella selen och hur man ska göra för att allt tyg ska hamna rätt när man fäller upp ryggen från liggläge till sittläge.

Jag tycker jättemycket om vagnen, den är rymlig men liten, lättkörd men stabil med skönt gung och den tar inte upp allt utrymme i bagaget. :D

Varukorgen är nog det enda negativa, men man får dock in en full Ica-kasse om man våldar lite, så den duger.

I övrigt kommer jag inte på något negativt. Tog lite tid att vänja sig vid vissa saker bara, tex den speciella selen och hur man ska göra för att allt tyg ska hamna rätt när man fäller upp ryggen från liggläge till sittläge.

Jag tycker jättemycket om vagnen, den är rymlig men liten, lättkörd men stabil med skönt gung och den tar inte upp allt utrymme i bagaget. :D

Är mycket pga selen jag faktiskt fastnat för den, att den inte sitter fast i ryggplattan utan att bebis kan luta sig fram i den. Vi har en mycket bestämd tjej som hatar när selen sitter om axlarna så hon inte kan luta sig framåt :p

Jag troooor att vi har börjat få lite bättre rutiner nu på sovandet och ammandet på nätterna. Ibland går det visserligen skit och jag får sova med bebis hela natten och stå ut med det ständiga snuttandet och ammandet. Men annars går det hyfsat (knock on wood) och jag behöver som max amma 2-3 gånger på hela natten.
Och det är sammanlagda timmar på 2-5h/natt jag haft min sömn, inte i sträck. Till de som undrade långt bak i tråden :p

I övrigt har det ploppat fram två tänder och är fler på gång! Han ser för övrigt för rolig ut när han smyger iväg i gåbilen och hittar något intressant att pilla på/påväg någonstans han inte får, och så upptäcker man honom och frågar vad han gör. Då skickas händerna rakt upp i luften och det blir genast bråttom att springa därifrån :rofl:

Nu sätter sig lilltjejen själv i vagn, på golvet och i matstolen. Problemet är att hon inte är nöjd där utan gör redan nu försök på att ställa sig upp :nailbiting::banghead:

Idag har vi börjat på babysim 2 :) ingen direkt respekt för vatten, överlycklig och nyfiken på både leksaker och barn på ett helt annat sätt än förut.

På onsdag börjar öppna förskolan, blir intressant att se hur/om han interagerar med andra bebisar numera.

Jag som sa att det han inte kan sätta sig från krypande så han inte kan ställa sig mot något. Tja, han drar sig fram på rumpan och försöker resa sig mot stolar m.m.

Vi köpte en reservbarnstol igår, så nu har vi en i var bil, känns skönt och underlättar enormt. Vart så bökigt när vi bara haft en och vi ska hämta/lämna på olika ställen.

Hur dags somnar era kiddos på kvällarna?
Vi försöker lägga vid 19-20 tiden men hon somnar och vaknar igen efter någon timme, är vaken en timme och somnar sedan för natten. Alltid samma veva. Spelar ingen roll hur trött hon är.

Hur dags somnar era kiddos på kvällarna?
Vi försöker lägga vid 19-20 tiden men hon somnar och vaknar igen efter någon timme, är vaken en timme och somnar sedan för natten. Alltid samma veva. Spelar ingen roll hur trött hon är.
Sådär gör vår tös också om hon somnar för tidigt, tex i bilen på väg hem från något. Lägger vi henne i vanlig tid, hemma, sover hon oftast gott. Hon lägger sig normalt kl 20.30-21.00. Sover sen till ca 07.30-8.00,i undantagsfall ända framåt 9-tiden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka