Vår tjej sov alltid i vagn och bil förut, men vagnen är inte ett dugg intressant att sova i. Utan vi vänder oss på mage och ligger istället och kikar ut genom luftremsan som blir, gärna på hunden som går bredvid, det är spännande (har en Brio Happy, på sittdels suffletten kan man öppna upp så det blir som flugnät i nederkant). Så det är nästan smidigast att lägga henne på mage om man bara ska gå fram och tillbaka på vägen, som jag brukar. Är vi vi inne i stan osv, då är det sele som gäller. Skulle aldrig våga ha henne utan nu. Funderar dock på att vända sittdelen ifrån mig, för det enda hon vill är att se.
Tand nr 2 är på g upp, tand nr 1 är uppe till hälften. vi är otroligt gnälliga om dagarna, ingenting passa. är även inne i en period där vi sover otroligt lite på dagarna. ca 1h på fm och ca 20-30min på em. Blir då ännu tröttare och ännu gnälligare. Petar i henne alvedon med jämna mellanrum, för tanden som är på g upp nu. När den andra väl var igenom så slutade gnälligheten i 2 dagar, innan nästa började titta upp..
Med mat äter vi det som finns, ibland burkmat, för 8 mån (större bitar och mer smak), smörgås med leverpastej är en hejare. Har även börjat göra grötpinnar, vilket hon gillar skarpt. Vi kör inte blw, utan vi gör lite som vi känner för. Hon är mycket gladare när hon får plocka och leka själv, än när mamma eller pappa sitter och matar. Testade jordgubbe i dagarna, det var tydligen inte alls gott.
Vi har även börjat åla oss framåt, så vi får se hur resten av veckan kommer att utveckla sig
Sitter ganska stadigt utan stöd, ställer man lådan med leksaker framför henne kan hon roa sig själv i timmar (vissa dagar, andra krävs dock ständig närvaro).
Jag gjorde mitt första pass på nya jobbet igår, helt slut i huvudet när jag kom hem. 14.5h jobb! Men det kändes riktigt bra, det här jobbet kommer jag gilla skarpt! Fick som kommentar vid passets slut av kvinnan jag jobbade med (vi är alltid två), att "äntigen har det kommit någon som tar tag i saker och som vågar stå för sin åsikt, nu kanske jag kan få lite medhåll på mina ändringsförslag, om inte annat en diskussion, dig vill jag jobba mer med".
Känns riktigt bra med den kommentaren. Chefens sista ord när jag träffade honom var "jag tror du kan komma och röra om lite i grytan".