Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Det finns ju även väggdekaler som ska gå att ta bort. Vet inte hur väl det funkar i praktiken dock.
Vi kommer fixa iordning Vincents rum i höst. Eftersom vi har hyresrätt kommer vi inte tapetsera om, det är vitt med parkettgolv.

Hade sådana på köksväggen i studentlägenheten. De tog med tapeten ned när man tog bort dom..

Hade sådana på köksväggen i studentlägenheten. De tog med tapeten ned när man tog bort dom..
Haha, det hade jag också. Jag satte dock mina på kaklet. Det var vita väggar, vita luckor och vitt kakel så mina färgglada blommor lyfte hela rummet så pass att hon som tog över lägenheten ville ha kvar dem:D

Känner igen känslan från föräldragrupperna. 5 av 6 bebisar lugna, nöjda och tysta.
Den siste är min brötbebis som ska visa allt han kan och alla ska titta på honom :rofl:
Vi har haft det tvärtom. Sju av åtta pratar och gör konster medan vår lilla mest legat på rygg eller suttit i knät och tittat på. Hon behöver en stund på sig att tina upp och är då ganska tyst och stilla.

Haha, det hade jag också. Jag satte dock mina på kaklet. Det var vita väggar, vita luckor och vitt kakel så mina färgglada blommor lyfte hela rummet så pass att hon som tog över lägenheten ville ha kvar dem:D

Jag flyttade ut 1månad innan min roomie, så hon fick stå för det. Då hon sa att jag fixar det, ingen fara. :o vi bodde i en delad lägenhet. delade kök och badrum men hade egna lägenheter/rum.

Jag har kvar appen från när jag var gravid och den har då gått över och blivit en babyapp. Ger en hint om när man kan förvänta sig utvecklingssprång m.m.. och när man precis lämnat ett utvecklingssprång står det "nu börjar en ny förhållandevis lugn period" :grin: med betoning på förhållandevis då eller? Fullt ös medvetslös skulle jag snarare säga! Nu ska alla nyvunna färdigheter anvädas till max:D

Favvolekarna just nu:
- tittut både med händer och filt/valbart tygstycke
- sträcka sig efter pudeln så fort han är i närheten (eller ja, sträcka sig efter allt möjligt egentligen). Ska helst göras sittandes eller ståendes
- ligga på rygg medan man håller pilatesbollen ovanför inom räck- och sparkhåll. Tjuta rätt in i bollen låter också mycket skoj!
- olika lekar där man "anfaller" och kittlar/pruttar på honom
- sånger där man kan göra fysiska saker till, typ prästens lilla kråka och kalle anka satt på en planka

Och han är så könsstereotyp att blå verkar vara favoritfärgen just nu. Om han får välj är det de blå sakerna han helst grabbar tag i.

Idag har vi varit iväg på hundigheter hela dagen, sambon var ensam med Vincent två svängar vilket gick bättre än tidigare. Överlag har han varit nöjd nästan hela dagen, skönt om vi både kan vara påväg ut ur språnget och ge pappan lite mer självförtroende i att ha honom själv.

Idag har vi varit iväg på hundigheter hela dagen, sambon var ensam med Vincent två svängar vilket gick bättre än tidigare. Överlag har han varit nöjd nästan hela dagen, skönt om vi både kan vara påväg ut ur språnget och ge pappan lite mer självförtroende i att ha honom själv.

Grattis på födelsedagen :bump::bump::bump:

Grattis @Jenka !

Jag fick ett ryck och köpte biljetter till Stockholm näst-nästa vecka. Jag och Hektor ska hälsa på en gammal kompis som ska få barn i slutet på månaden. Så nu hoppas jag att 1) det går bra att ensam få med sig barnvag, väskor och bebis på tåget, 2) att bebis väljer att sova större delen av tiden eller åtminstone inte skriker allt för mycket (5 timmar...) och 3) att kompisens bebis inte vill ut för tidigt! Kanske var det inte helt smart det här...

På tal om att pappan har bebis själv. Jag var på möhippa i fredags, och A var hemma med pappa. De har varit själva några gånger innan och det har gått bra, men i fredags visade A vad han gick för. Jag lämnade möhippan lite innan kvällen var slut eftersom A hade skrikit i tre timmar hemma med pappa då, helt otröstlig. De kom och hämtade mig med bilen och när jag kommer in i bilen blir A världens gladaste bebis och ler lyckligt mot mig... Min mammiga lille skitunge!

På tal om att pappan har bebis själv. Jag var på möhippa i fredags, och A var hemma med pappa. De har varit själva några gånger innan och det har gått bra, men i fredags visade A vad han gick för. Jag lämnade möhippan lite innan kvällen var slut eftersom A hade skrikit i tre timmar hemma med pappa då, helt otröstlig. De kom och hämtade mig med bilen och när jag kommer in i bilen blir A världens gladaste bebis och ler lyckligt mot mig... Min mammiga lille skitunge!

Precis så gjorde V också.

Tack alla för grattis :)

Grattis @Jenka !

Mycket drama här, igår fick jag sms på jobbet om att sambo och barn varit med om en olycka med traktorn. Den bilresan hem var helt vidrig. Sambo mådde dock bra och lilleman fick åka in till akuten för kontroll men verkar ha klarat sig lika bra han. Hade "bara" skakats om i babyskyddet. Traktorn är sopor dock så det var väl ren tur att jag inte såg den på hemvägen, hade väl kört av vägen i blotta förskräckelsen. Usch, en jobbig nattning känns inte så tufft längre iaf.

Grattis @Jenka !

Mycket drama här, igår fick jag sms på jobbet om att sambo och barn varit med om en olycka med traktorn. Den bilresan hem var helt vidrig. Sambo mådde dock bra och lilleman fick åka in till akuten för kontroll men verkar ha klarat sig lika bra han. Hade "bara" skakats om i babyskyddet. Traktorn är sopor dock så det var väl ren tur att jag inte såg den på hemvägen, hade väl kört av vägen i blotta förskräckelsen. Usch, en jobbig nattning känns inte så tufft längre iaf.
Åh fy! Vet inte hur jag hade tagit mig hem efter ett sådant sms. Tur i oturen att allt gick bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka