Jag svarar "snart två" när folk undrar hur gammal kotten är mest för att jag börjar få svårt att hålla reda på hur många månader han är...Det låter som att ni haft det supermysig, @FeatherCloud !
Jag är usel på att uppdatera i den här tråden nu, märker jag. Lilla A gjorde som sista unge i tråden 18-månaderskontroll här för en månad sedan och mätte då in på 86,5 cm och någonstans över 13 kg (och han blir tyngre för varje dag, säger mina armar! ). Det kommer fel och fler ord från honom (vår familj består nu inte längre av mamma, mamma, mamma och mamma utan av mamma, pappa, *ena-storebrorsans-namn-sånär-som-på-en-bokstav" och "ett-jämförelsevis-sällan-uttalat-läte-som-jag-ändå-tror-ska-föreställa-andra-storebrorsans-svåruttalde-namn* ), och han och sambon har det väldigt mysigt här hemma. I övrig har jag börjat tänka på sexåringen som snart-sju och nioåringen som snart-tio vilket är helt relevant i deras fall, men det har också lett till att jag börjat tänka på lilla A som snart-två, och där är vi inte riktgt än va?
Kul att talet börjar lossna! Jag längtar efter att kunna prata mer med kotten. Han begriper typ ALLT men pratar fortfarande nästan inte alls i form av ord en förstår. Jag är fortfarande inte orolig, han har börjat säga betydligt fler bokstäver nu, och snappar upp tonfall och härmar väldigt mycket. Nyast är att han kan en massa djurläten och han lärde sig raskt att säga "Ssss!" för glass under semestern