För oss går det inte så bra, var iväg och tränade för ca 2 veckor sedan för första gången sedan augusti och Mysen var lite spänd och så får han lite ryckningar varje vår, troligen någon pollen som han reagerar på. Men jag var ändå nöjd, fick lite saker att öva på. Sedan skulle jag rida ut i lördags, vårt ordinarie ridsällskap är under rehab just nu och skrittar bara korta vändor. Så red ut själv, märkte redan i början att han var väldigt spänd och småkastade sig flera gånger så funderade på att korta ner rundan men tänkte sedan att nää varför då har ju gått bra förut.. Sedan hände det som inte fick hända.. Vi red på en skogsväg där det finns flera foderautomater för vildsvin och när vi nästan var framme vid automat nr 2 så löste den ut foder och det lät ganska mycket.. Detta resulterade i att Mysen kastade sig runt och rakt ut i skogen och trots att jag var beredd så gick det så våldsamt fort så jag flög av och landade illa så bröt ringfingret på vänster handen och skadade även vänster knä. Fingret är värst skadat och kommer aldrig bli helt återställt tyvärr, har nu en ställning som håller isär leden, med pins som går genom benet från sida till sida sas och som ska justeras en gång i veckan i 6 veckor. Vilket betyder att jag inte får åka till stallet på 6 veckor eftersom infektionsrisken är hög..Vi som precis hade kommit igång ordentligt.
Det är tydligen inte meningen..
![]()
Men fy sån otur, det såg inte roligt ut på röntgenbilden. Önskar dig bästa möjliga läkning.