Ni har haft en otroligt tuff start och det kan bara bli bättre. Det där konstanta skriket hade vi med Havanna, jag gjorde som du, la ned och gick iväg för att lugna mig. Något man lär sig efterhand är att inget barn mår dåligt av det, att få skrika. Man måste inte hålla i hela tiden. Jag hade flertalet gånger känslan att jag ville ställa ut henne i skogen och aldrig hämta hem igen.
Jag tror även att det är viktigt att man måste tillåta sig att må dåligt över det. Att ha barn är inte en dans på rosor. Även om sociala medier gärna vill ge den sidan av det.
Jag har otroligt mycket lättare att ta till mig Ronja. Varför vet jag inte riktigt, har pratat med BVC om det. Troligtvis beror det på att jag mådde dåligt under amning, att jag denna gång visste vad som väntade samt att Havanna var ett kolikbarn (som hjälpte med ec). Jag älskar båda mina barn men det tog tid innan de riktiga mammakänslorna kom med Havanna.
Jag har haft turen och aldrig upplevt de delar många träffar på. Att kvinnan ska vara hemma och absolut inte vilja vara en självständig individ ibland.
Jag har förvisso heller inte mött någon som lagt magen på min hand under min graviditet eller påtalat att det ser ut som tvillingar. Antingen ser jag väldigt farlig ut eller så ja, bra fråga
Jag har redan börjat jobba smått på timmar. Pappa är en lika bra pappa som jag är mamma. Visst, enstaka på jobbet har lyft ögonbrynet. Men jag har vart sjukskriven större delen av graviditeten så jag fixar inte att vara hemma på heltid längre. Jag blir knäpp av det.
Men det är som du säger det, oss mammor BVC, läkare osv kontaktar/tilltalar. Visst att det ligger för oss mer naturligt än vad det gör för männen. Men männen måste komma in i samhället och ta de ansvar vi kvinnor alltid haft. Jag blir vansinnig när jag tex. Ska köpa en dator och mannen är med och de bara tilltalar honom. Så tappar de mig som kund fort.