Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inatt har vi varit vakna i massa omgångar (4 kanske, mellan 22 och 7, så jag räknar det ändå som normalt) men natten har ändå känts bättre än de senaste. Lyckats söva om med amning och lägga tillbaka i sängen flera gånger och minskat mängden ersättning jämfört med innan. Skönt med skrikfri natt!

Ja onepice från 157 är också toppen. Vettiga priser dessutom.
Här en babywrap men hon lyckas alltid sprattla upp den. Så overall funkar bäst både i vagnen och babyskyddet.
här tokdäckar vi i babyskyddet, så det är enda stället hon inte sprattlar på :p

Listan:

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet

Februari
19 - pollex, tredje barnet

Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)
19 - Frederica, första barnen. Flickor 41 cm, 1920g, 43cm, 2090g. (BF 25/1).

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)

Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
5 - leoparden, första barnet. Flicka, 50 cm, 3600 g. (BF 30/1)
5 - astilbe, första barnet. Pojke, 54 cm, 4000 g. (BF 22/1)
6 - YaHilweh, andra barnet. Flicka (Ronja), 55cm, 4485g (BF 8/2, planerat snitt)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)
16 - Heulwen, första barnet, Flicka, 50 cm, 3416 g (BF 23/2)
17 - Jeayl, första barnet, Pojke, 54 cm, 4060 g (BF 10/2)
18 - Monifa, första barnet, pojke, 54 cm, 4715 g (BF 3/2)
19 - soom, första barnet, flicka, 49 cm, 3248 g (BF 20/2)

Visst är det skönt när de gör det. Normalt kan hon sova kvar i babyskyddet upp till 2 timmar efter avslutad biltur. Passar alltid på att fixa lite hemma eller träna med hunden då
Underbart :love:
Här är dock katterna och hunden framme och väcker henne om man inte ställer babyskyddet på bordet :p

Vi hade en regel. Allt som sägs mellan 23-06 preskriberas nästa morgon. På så vis behöver ingen vara grinig för att någon sagt knasiga saker mitt i natten i halvvaket tillstånd. Kanske något för er :angel:

Vi hade ganska extrema nätter så det var tur vi hade regeln! Annars hade vi nog inte bott ihop fortfarande :nailbiting: :o :D

Mvh Miks
Vi har samma regel men den appliceras även på dagtid vissa perioder;)

Hon jobbar ju som säljare:p

Men när jag frågar om det är värt att göra en undersökning idag som ändå kostar 400:- om mitt fel kommer gå tillbaka snart.
Då försökte hon påtala mig att det är en engångskostnad, sedan kan jag göra en ny kostnadsfri undersökning (inom 1år) och dom ändrar då kostnadsfritt felet...
Men när jag ställer frågan att "om jag återgår till mitt ursprungliga fel = inga glasögon, då har jag ändå betalt massa pengar för dyra glasögon, som jag inte behövde"
Frågorna om det igonerades helt, utan det enda svaret jag fick var att de då korrigerar glasögonen...

Vi har ett litet kissproblem, förstår inte hur tusan vi gör men på något sätt lyckas han kissa så det svämmar över och dessutom med två olika sorters blöjor (pampers och libero) :banghead:

Vi har ett litet kissproblem, förstår inte hur tusan vi gör men på något sätt lyckas han kissa så det svämmar över och dessutom med två olika sorters blöjor (pampers och libero) :banghead:
Du menar att det läcker?
Se till att snoppen pekar neråt och att ni drar fingret längs med resåren runt benen så att volangetba hamnar på utsidan. Ibland kan man behöva experimentera med storleken.

Idag var det BVC-besök. Upp nästan 500 g, så nu väger han ca 4600g och är 56,5 cm, 3 v och 2 dagar gammal. Använder fortfarande främst stl 50 men vissa plagg är lite trånga så tror det är dags att så smått börja gå över till stl 56 nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 527
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 825
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka