Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ju hennes mobilnummer men jag har inte riktigt velat störa. Jag hoppas VERKLIGEN inte det hänt något!

Vi håller tummarna för att hon hittar tillbaka till tråden väldigt snart!

Mvh Miks

Jag har tänkt samma tanke! Håller tummarna att allt är bra!

Nu har vi varit på andra delen av profylaxkyursen.
HERREGUD vad den har gjort underverk för min själ.
Jag känner mig väldigt trygg och stärkt med hela förlossningssituationen nu. Det enda som stör mig lite är att jag (så klart) inte vet när det börjar och vilken klädstorlek bebisen har när den kommer ut. Det hade känts bra att veta ;)

Har också tänkt mycket på @miiiiiiia men inte vågat skriva nått här. Är så hormonig och ängslig så är rädd att det hänt nått! Hoppas allt är väl och att hon återkommer snart!

Tycker min bebis har varit lite lugn i magen idag men nu hickar den kraftigt. Bebisar som mår dåligt borde inte hicka va? Jag intalar mig själv det i alla fall att hicka (av denna kaliber) är ett gott hälsotecken...

@Appleflower Hicka är nog bara ett bra tecken så det ska inte vara någon fara! :)

Var hos bm idag. SF-mått 35 nu i v.39 (går in i v.40 i morgon), huvudet fixerat och jag har trots jul med allt vad det innebär och mest slappat i soffan senaste två veckorna gått ner ett kg!

Tycker min bebis har varit lite lugn i magen idag men nu hickar den kraftigt. Bebisar som mår dåligt borde inte hicka va? Jag intalar mig själv det i alla fall att hicka (av denna kaliber) är ett gott hälsotecken...
Vad jobbigt med en lugn bebis! Hicka känns ju bra men blir du osäker tycker jag definitivt du ska ringa förlossningen. Speciellt om du är orolig. Kika hellre en gång för mycket än för lite sägs det ju!

Mvh Miks

Jag letar efter en skötväska som faller mig i smaken och inte kostar skjortan... Vad har ni för några?

Jag har spanat in en modell från Skip hop, men den är liksom "öppen" upptill, stora facket stängs med en magnet och det finns inget lock. Tänker att det kan vara rätt opraktiskt vid ösregn?

Har en Emmaljunga som tillhör vagnen, modellen heter tydligen fortfarande sport om någon vill googla utseendet. Den har inget lock men stängs med dragkedja, sväljer mycket och bra fack på plussidan. Ganska stor och otymplig på minussidan.

När barnet sen blev större, dryga året hade jag en vanlig Björn Borg väska som också sväljer mycket.
Har dammsugit ur riskakor ur den många gånger :angel:

Jag letar efter en skötväska som faller mig i smaken och inte kostar skjortan... Vad har ni för några?

Jag har spanat in en modell från Skip hop, men den är liksom "öppen" upptill, stora facket stängs med en magnet och det finns inget lock. Tänker att det kan vara rätt opraktiskt vid ösregn?
Öppen uppe är något jag valt bort. Sonen och jag var ute på ganska långa promenader förra gången och då blev vi överraskade av både snö och regn vissa gånger. Väskan blev blöt men inte grejerna. Det var skönt!

Jag tycker Elodie Details har fina skötväskor som verkar praktiska: http://elodiedetails.com/se/shop/stroller-stuff/skotvaskor

Förra gången hade vi en vanlig liten väska från Timbuk2: http://www.sportamore.se/produkt/67066-timbuk2-classic-messenger-bag-s-svart

Denna gång fick jag en väska i kombinerad julklapp och födelsedagspresent som jag tänkte ha som skötväska och därefter jobbväska: http://www.marcjacobs.com/classic-q-ukita/M3PE115.html

Finns ju hur många som helst! Det gäller bara att hitta en man gillar! Och det är ta mej tusan inte det lättaste!

Mvh Miks

Jag har visserligen inget här att göra, men gillar en snygga print och roligheter är kanske Littlephant något? Jag har deras daybag som handväska och skulle nog inte tro att den gör sig så bra som skötväska (även om den säljs som det lite här och var), men deras messengerbag har jag sett på rätt många barnvagnar i stan.

Åh jag som precis tänkt ställa samma fråga i vårtråden. Nu kan jag hoppas på många bra svar här istället :D

Nu har jag fått kontakt med @miiiiiiia!

De mår bra alla tre! Prioriteringarna ser lite annorlunda ut med bebisen på utsidan såklart! Snusa bebis är en heeelt ok anledning att inte hänga på Buke!

Hon meddelar att hon kikar in snart och jag kunde uppdatera så länge!

Mvh Miks
Vad skönt att det är bra! :) låter som om de har gjort helt rätt prioritering och hon behöver såklart inte skynda sig in här, det räckte för att jag skulle bli lugn.

Hur mår vi alla? Är smått avis på alla som snusar bebis, längtar så efter vårt lilla monster nu.

Här har det varit fullt ös i magen senaste dagarna och förhoppningsvis har lillan lagt sej till rätta, mamma tyckte magen sjunkit sen förra veckan. Nackdelen är att lillan märks dess mer där inne och håller mej vaken.
Sambon har varit ledig sen julafton och han har varit guld värd, passar upp på mej, sköter det mesta här hemma och varit ett enormt stöd när det brister med hormonerna, som han brukar vara mao :love:
Har jobbiga förvärkar o sammandragningar varje dag nu så de blir mycke vila.
Jag har börjat få mer klart hur jag vill ha det på förlossningen nu och det känns så skönt att det äntligen släppt.

någon av er som haft/har ont i magmusklerna?

Jag har sån jäkla smärta från magmuskler på höger sida under revbenen. När man använder musklen ( vilket jag märkt är typ alltid och till allt ) så känns det som ett operationsärr som spricker upp. Inte blir det bättre av att bebis alltid har sina fötter just där, då det är ännu jobbigare alla de gånger han gör en karatespark!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka