Vinterföräldrar 23/24

Nu har jag bokat dop och avstått impulsen att lägga till Knölis Gruffalon (det jag kallar barnet) som namn på pappret till Skatteverket :)
Haha, lite synd på namnet ändå, tycker det klingar väldigt bra 😁
När blev det dop? Jag har bokat början på april. Hon kommer va nästan 4 månader då..
 
Haha, lite synd på namnet ändå, tycker det klingar väldigt bra 😁
När blev det dop? Jag har bokat början på april. Hon kommer va nästan 4 månader då..
Tack, jag är mycket nöjd :D
Mannen hade ju skrivit under redan så tänkte kuppa in det i så fall :rofl:

I slutet av mars :)
 
Har ju som regel att försöka hinna en sak om dagen (förutom luncha hästarna) när jag är hemma; tvätta, diska, bygga om hos kaninerna, städa förrådet och liknande. Idag är min grej att chilla.
Det är strålande sol men jag behöver nog vila lite så ska lyssna på kroppen, mina knän värker.
 
Möjligen lite TMI men igår kom slemproppen ut (delar eller hela vet jag inte). Upplevde lite mer förvärkar igår men än så länge inget på gång vilket är skönt med maken hemma och sjuk. Vill helst ha honom i god form när det är dags. :cautious:
Vad spännande! Hoppas bebis väntar lite dock så maken hinner bli frisk ☺️
 
  • Gilla
Reactions: eyz
Nu är bebis 6 veckor och han blir mer generös med sina flin ☺️ I tisdags fick han Rota vaccin. Har inte märkt mer än lite extra fulla blöjor.
Han verkar också ha duckat sin systers förkylning. Jag har haft lite snuva så jag tror jag kan tacka mina antikroppar för det☺️ Dock lär han ju åka dit förr eller senare med syster på förskolan.
Han hade lite tempökning i måndags. Från 37 till 37,5. Så ingen feber men jag tror det kan ha varit reaktion på syrrans virus..

I övrigt går det inte att sova i stillastående vagn längre och inte ensam över huvud taget. Så jag är nöjd att jag köpte bärsele 😉
 
Något är på gång nu, för en timme sen hade jag korta värktar med 2-3 minuters mellanrum men nu är det snarare 8-9 min mellan men lite mer intensivt :laugh:

Allt är klart ifall vi behöver dra men nu blir det lugnt och ro för att se vart det tar vägen. :)
 
Något är på gång nu, för en timme sen hade jag korta värktar med 2-3 minuters mellanrum men nu är det snarare 8-9 min mellan men lite mer intensivt :laugh:

Allt är klart ifall vi behöver dra men nu blir det lugnt och ro för att se vart det tar vägen. :)
Jag hade inte regelbundna värkar men åkte in när det började bli för ont liksom. Vattnet hade iofs gått också.. men hade nog aldrig regelbundna värkar enligt skolboken sådär.
 
Lillan blev 8 veckor igår och idag var vi på två-månaders besök på bvc. Hon väger nu precis under 5 kilo och är precis över 56 cm 🥰 det betyder 2 kilo och 8 cm längd upp på 8 veckor 😅 tur att de inte växer så fort hela livet. Vi fick också rota-vaccinet så nu hoppas jag på att det inte blir alltför besvärligt med magen som biverkning.
Vi ska testa laktulos för att se om magen blir lite snabbare, nu bajsar hon bara var tredje dag ungefär...
Hon har också sen igår ett kladdigt öga så det får visa sig om det är en infektion eller trånga tårkanaler... Men hon är i övrigt pigg så hoppas inte att det blir sämre.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 538
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 776
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 158
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp