Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

mitt vatten gick på BB, och JA!!!!! det märktes! det blev en mindre sjö i sängen och när jag stog upp och fick en värk, rann det längs benen och bildade en ny liten sjö vid mina fötter.

Det blev sjö i min säng. Sen på vägen till förlossningen fyllde jag en hel blöja storlek gigantisk!! ( Tror de är stl 25-30 kg eller vad största storleken är)
Med Rasmus gick de väl åt 5 gigantiska badlakan under 1 timme ;)

På tal om vatten:

Vet ni vad som händer om man plötsligt får hjärnsläpp och glömmer stänga av kranen på lilla toan (typ 1,5kvm) och går och byter blöja?

Svar: det står 1 cm vatten på golvet, precis upp till kanten på tröskeln till den nyrenoverade hallen!

det gick åt 7 gigantiska badlakan och två gardiner som ändå skulle tvättas för att torka upp det! :D

Å nej vad jobbigt!

Jag har varit hos bm idag. Hon undersökte mig för att se om det överhuvudtaget var moget och det var det. Hon kunde få in 2 fingrar och det var lite öppet i kanterna. HOn kunde även känna huvudet och gjorde en hinnsvepning. Har fått molvärk i ryggen nu så vi får väl se om det händer något.....

KL

Det är fler som väntar smått inom kort.

Mina scalarer i akvariet pippar för fullt just nu.:grin: Dom e fanimej inte kloka. Vet inte vilken gång i ordningen. Produktiva värre. Inte bara jag o mannen som förökar oss.

Norpbarnet har nog lite magknip. Visst missnöje emellanåt. Plus en mamma som är så klantig. Mössan gick inte att dra ner och jag tog i. Bara för att upptäcka att det var ett öra med... Kan jag säga att Norpan grinade illa. Stackare. Fast värre är när jag ska dra ner blöjan lite om jag lagt den för högt upp och får även tag i pungen när jag drar, då piper det till kan jag lova. Skickar ni soc på mig nu? :p

Hur ofta skiter era bebisar? Norpan har förut skitit minst 6 ggr per dygn men är nu nere på max 3 ggr. Hoppas att han inte har börjat bli förstoppad eller nåt. Mat får han ju så det sprutar ur öronen på honom.

Jag har vägt mig idag. Har på knappt två veckor gått ner 10 kg. 10 kg kvar.

Jag vägde mig hemma hos mamma i helgen, då hade jag gått ner 10,5 kg på 10 dagar, Tuva suger musten ur mig! Jag är rädd att jag äter lite för lite vissa dagar, men det är inte alltid man hinner, Tuva har sin egen uppfattning om hur dagarna ska spenderas för tillfället! Jag gick upp 14 kg, så mina gravidkilon är snart borta, men hon får gärna suga ur lite extra!

*kl*

Kommer hit från kulisserna och undrar om någon har hört något från Chlo? Har inte sett att hon varit inloggad och när jag kollade så var senaste aktivitet igår vid 21-tiden...
Bebis på G?

KL

Det är fler som väntar smått inom kort.

Mina scalarer i akvariet pippar för fullt just nu.:grin: Dom e fanimej inte kloka. Vet inte vilken gång i ordningen. Produktiva värre. Inte bara jag o mannen som förökar oss.

Norpbarnet har nog lite magknip. Visst missnöje emellanåt. Plus en mamma som är så klantig. Mössan gick inte att dra ner och jag tog i. Bara för att upptäcka att det var ett öra med... Kan jag säga att Norpan grinade illa. Stackare. Fast värre är när jag ska dra ner blöjan lite om jag lagt den för högt upp och får även tag i pungen när jag drar, då piper det till kan jag lova. Skickar ni soc på mig nu? :p

Hur ofta skiter era bebisar? Norpan har förut skitit minst 6 ggr per dygn men är nu nere på max 3 ggr. Hoppas att han inte har börjat bli förstoppad eller nåt. Mat får han ju så det sprutar ur öronen på honom.
Jag har ju egentligen ingenting i den här tråden att göra för jag är varken gravid eller förväntas bli det inom någon överskådlig framtid, men jag kan inte låta bli att läsa om er!

Och A-K, hela det här inlägget är så otroligt jävla underbart! :D Jag fnissar högt här för mig själv framför skärmen! Du ska veta att många av dina tokroliga anekdoter förgyller min Buke-tid!

kan bara hålle med dig, AKÅs liv gör mitt liv lite roligare. :love:

A-K Du ammar va? Då kan han inte bli förstoppad. Rasmus sket sällan men MASSOR inte en blöja som höll tätt när de väl kom. Helt otroligt vad mkt bajs de får plats i en liten bebis ;)
Tilde bajsar väl typ 50 ggr/dygn känns det som! Maken tyckte jag skulle ringa försäkringskassan och begära bajs-ersättning för alla pengar som går åt till blöjor!

Jag äger ingen våg så jag har ingen aning om hur mycket jag väger. Är glad om något graviditetskg sitter kvar men det är tveksamt. Fast jag kan ju inte stänga mina jeans, men det beror nog på att bäckenet inte dragit ihop sig, om det ens gör de? Fogarna värker som s*tan speciellt fitt-fogen. Höll på att strypa våran flugviktskatt idag när hon klev på den trodde jag skulle gå av på mitten :(

Snovind Hoppas de drar igång :bump: Hoppas att Chlo inaktivitet beror på att de är på förlossningen eller kanske på BB!!

Tina Jag köpte näringsdryck från apoteket. En flaska är 300 kalorier, och tydligen går det åt 300-500 kalorier när man ammar (ökar sen för varje månad när barnet äter mer)

Fan, jag vill också få det överstökat nu... Lånade faktiskt en bok idag om förlossningar och sånt men det verkar ju vara som att välja mellan pest eller kolera vad gäller bedövning... Är det lustgas och ryggmärg som gäller eller? Säg att man går sönder rejält, får man bedövning när de syr ihop en då för det måste ju kännas fruktansvärt att bli sydd där nere utan bedövning? Vad har ni andra tagit för bedövning? Jag har använt lustgas när jag varit hos tandläkaren då jag är extremt rädd för den också, och det hjälpte, men jag ser ju en viss skillnad i att laga hål i tänderna och klämma ur en vattenmelon genom ett sugrör:p

Bläää... Märks det att jag inte vill vara med på min egen förlossning eller???

När jag skulle sys användes lustgas och någon sorts spray som skulle lokalbedöva.
ledsen om jag skrämmer dig nu, men jisses vad det var "obehagligt" (censurerade lite). Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle ha varit om jag inte haft lustgasen att klamra mig fast i.

när jag syddes sprayade dom på en bedövningsspray först, det sved som fan!
sen lokalbedövade dom, nålen stack och gjorde ont som fan.
"du får ta lite mer lustgas" sa läkaren. tackar sa ja å sög så mycket ja orka och låg ändå å gnällde och pep och ville ha med lokaldebövning, för minsann(!!!!!!!!!) kände jag allt hon gjorde.

sa ja att jag hade ont gick på med mer bedövning å till slut kände jag bara att dom drg i skinnet och försökte lappa ihop mig.

men känner sig otroligt löjlig och småaktig sm ligger och gnäller över några ynka nålstick när man, precis som du beskriver det, klämt ut en vattenmelon genm ett sugrör.
eller som min BM säger; skita fram en amerikansk fotboll. :D
min bästa jämförelse: försök trycka upp en 2-liters cola snabbt och utan förvarning och föreställ dig sen att den ska åt andra hållet, alltså ut, inte in.
typ så kändes det när hon skulle genom sista porten.

Bläää... Märks det att jag inte vill vara med på min egen förlossning eller???
sorry baby, men du har inget val. :p
kroppen sköter det, du behöver bara vara närvarande och krysta när kroppen säger att du ska krysta och hålla emot när sköterskan säger att du ska hålla emot!

jag körde bara lustgas ja, hann inte med nån EDA och smärtan var uthärdlig.
tack vare att man, sör att citera Vinsvissla, blir så koncentrerad på att låta som Darth Vader underlättar man för sig själv! du blir helt fokuserad på att få i dig så mycket sm möjligt, så du glömmer bort smärtan.
hade jag inte haft lustgas hade jag garanterat varit 100% fkuserad på smärtan och haft mycket, mycket mer ont!

Jag hade ju både lustgas o ryggbedövning, (inte ryggmärgs som många felaktigt kallar det), och det funkade ju bra.

Att bli sydd var inte nåt. Först lade bm på en svalkande bedövande gel, sedan en bedövningsspruta och jag kännde knappt nåt. Bara jobbigt när hon fick trycka hårt med kompresser för att få mig sluta blöda där hon sytt. Får jag sår så blöder jag oftast rätt mycket.

Alltid roligt att man roar någon.;)

Scalarernas ägg blev uppätna under natten. Men de pippar väl om.

Första gången drog jag lustgas och andra gången använde jag ingenting. Smärtan har varit olika. Första gången upplevde jag 1 riktigt smärtsam värk, samtidigt som jag böt säng, öppnades jag från 8-10 cm och på de kom första krystvärken! Jag var riktigt ofokuserad och då gjorde de ont. Lustgasen hjälpte mig att fokusera på att andas.

Andra gången hade jag ont i fogarna från första graviditeten redan när jag blev gravid, och det blev ju inte bättre! När värkarna startade tröck Tilde på främre fogen, och den smärtan tog inte lustgasen bort. Men så fort jag fått henne att sluta så blev det bra.
Använde lustgas när barnmorskan tröck loss moderkakan, då gjorde det inte ont alls. Med Rasmus hade jag inte lustgas när hon gjorde det och då trodde jag att jag skulle dö av smärta.

Fick ett skrapsår med Rasmus, gjordes ingenting med det. Med Tilde brast jag ingenting.

Alltså när du väl är där, då är det bara att hänga med din kropp för din kropp kommer veta vad du behöver! Med Rasmus gjorde det ont att ligga på rygg men låg jag på sida gjorde det inte ont alls, med Tilde stog jag på knä men la mig på sida när jag krystade ut henne.
Barnmorskorna jobbar åt dig! Mina barnmorskor har gjort allt jag bett om och gett tips på vägen.

Min första barnmorska t.ex. använde varma handdukar som hon höll emot med, det var jätteskönt och tog bort all obehagskänsla där nere. Sen mot slutet så tog hon tag i min fot och vinklade mitt bäcken så Rasmus lättare skulle komma ner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka