Vinslövstråden.

Sv: Vinslövstråden.

He he "what comes around goes around " :devil:

Hörru du! ;) Det är faktiskt min tur nu...om kamelen bara hade korvat sig över graven så låg vi på placering så det känns verkligen som om vi har fått betala för vårt lilla uttalande om er och gravar....
:p :D

Vi ska dit. :idea:
Hanna ska rida sin kompis häst (90), sin egen unghäst (90) och sin nya häst (100). Lillasyster ska rida sin i 100.

Så det blir tufft för hästskötaren. :idea:

Nu har det ändrats. Hanna rider inte, såklart... hon får coacha Lillasyster. :idea:

(Hanna frontalkrockade i onsdags men klarade sej nästan utan skador, skrapsår på knäet och ont efter bältet. Just nu är det mentala värst. :crazy: )

Blev en annorlunda dag igår :p Hade varit lite småfebrig och allmänt yr hela dagen i skolan i fredags, sen tog jag en Ipr*n när jag kom hem och då blev allt bra, red och tvättade hästen och smörjde grejjor. Sedan när jag vaknade kl kvart i 5 igår kändes det verkligen som att hela jag brann... tog tempen och hade 39,4 graders feber :crazy:
Fast jag propsade på att det skulle gå bra bara jag fick ta en Ipr*n så vägrade mamma och jag blev skickad i säng... Tog en Ipr*n iaf och sedan vaknade jag igen lite innan sju och gick upp och åt frukost med pappa. Sen vaknade mamma också och ringde till sekreteriatet när de öppnade kl 7 och avanmälde mig... Jag var uppe och sprang och lekte med hunden :p och mamma kom fram till att jag var ju rätt pigg ändån :angel:, men nu kunde vi ju inte till min starttid... Så det blev att ringa tillbaka och höra om jag kunde hoppa in på en strykning, och det fanns en en timme senare :banana: , så det blev att slänga ihop alla saker och snabbt borsta av hästen och köra i nära 100 km/h upp till Vinslöv :p
Så jag hann inte rida fram så länge som jag ville, men han gick bra, han var lugn och lyssnade, väntade. Hade jag haft lite tid till hade jag kanske fått igång lite mer power i steget, men nu gick det kanske lite i det mesigaste laget, och det var inget för denna domaren :crazy: så vi fick 75,8 i straff... Sedan hoppningen och terrängen gick felfritt.
När jag kom hem fick jag betala för att ha varit igång hela dagen fast jag egentligen var sjuk, så hela kvällen låg jag och mådde hur dåligt som helst.. :angel:

Jag kom precis hem! Var i stallet kl 7 imorse och kom som sagt precis hem. Vilken enormt lång dag.

Red dressyren kl 11.22. Jag tyckte Göte gick ganska så bra och han var ganska lösgjord. Domaren tyckte tydligen annorlunda och vi fick 63.8 straff. Suck...

I hoppningen rev han ett hinder och fick två tidsfel. Det var en knixig bana med en ganska underlig bansträckning. Göte gick iaf bra och jag tar helt på mig rivningen själv. Det var mitt eget fel.

Sen gick han som en klocka i terrängen. Nolla på hinder och bara 4.8 straff på tiden. Det är den snabbaste runda han har gått. Kändes superfin verkligen så nu blir det debut i lätt nästa helg.

Jag träffade dessutom Novali01 på tävlingen och vi hängde verkligen hela dagen. Det var väldigt trevligt. :). Strauss är verkligen bara så fin!
Jag tycker lite synd om henne som just när detta skrivs säkert har minst en timme kvar i bilen på väg hem.

Grattis till Nisse. Så fin din häst är!

Senast ändrad:

Och jag är så himla lycklig! Trots att Narcissa och jag inte var så nöjda med våra dressyrpoäng, jag fick 67,5 på en häst som gick riktigt bra i mitt tycke, nolla i hoppningen fast det var långt ifrån den snyggaste hopprundan vi gjort...:angel: och sen NOLLA i terrängen! Jippee, vi är kvalade till Breeders!!

Hängde som sagt med Narcissa hela dagen, verkligen supertrevligt och Göte blev kär i Lilleman....:p

Lite lustigt var det ju att vi fick starttiderna efter varandra och hamnade precis efter varandra i slutresultatet!:rofl:

Sen har vi ju historien FT-nisse....jisses frid vilken häst hon har och som hon rider???! Jag såg henne i hoppningen som var en skolboksuppvisning och sen stod Narcissa och jag ute i terrängen och hejade glatt på dem vid diket...lite undrande såg hon dock ut när 2 glada bukefalister glatt hojtar; Heja Nisse!:rofl: :rofl: Så grattis Nisse, välförtjänt seger men du kan väl lämna 2:a platsen till mig på Breeders???:angel: :devil:

Narcissa; Det gick ganska fort hem! Jag parkerade ekipaget kl 0003 på gårdsplan...sov sött i min säng halv 1!

Du kan tro att jag tänkte på dig när jag körde hem. Segt att ha så långt men himla skönt att det gick så pass fort ändå!

Jag var ju inte här hemma förren klockan närmade sig 24. Då var kusen instoppad och lindad och hade en massa mat i boxen. :)

Men vet du vad vi glömde??? Skulle ju bönat och bett fotografen att inte plåta halmhindren igen....fast han kanske hade gett upp och åkt hem innan vi ens kom ut i terrängen....:angel: :(

Jag var där och jag är jätte nöjd:)

Pållis skärpte sig och vi gjorde bästa dressyren på MKT länge 54,0 straff:d och bättre kan/ska det bli

Hoppningen lyckades vi få två pet... mkt pinsant, han var så lydig att jag slarvade...

Sen i terrängen var han underbar, en riktig terrängmaskin, bara att visa hindret så tar vi det. Enda man kan gnälla på är att jag kanske skulle vilja ha möjlighet att bestämma hastigheten själv:D

Ja, och så himla snygg jag var på dem då....:rofl: :rofl: tråkigt att han inte tog på nåt annat...

Lillemanvinslov070506.jpg

Senast ändrad:

Man ser ju ut som jag vet inte vad på bilderna!:eek: :D

_J9G0613.JPG

Och vad händer här liksom? Det kändes inget konstigt när han hoppade hindret.:D

_J9G0610.JPG

Fina Lilleman. Så jädrans roligt att han gick så bra!!

Tack för det! Och eftersom vi löst medlemskort i klubben för inbördes beundran så anser jag att Göte är den sötaste fux jag sett på länge! För att inte tala om hans uppsyn på väg mot 1:a hindret i terrängen...:love:

Sen kan jag tala om att jag har film på dig i vattnet, över graven och nog över halmhindren med...:D

Min lilla bebis skötte sig upperligt i vinslöv.

Gick som en dröm i dressyren med bara en liten miss, Jag var riktigt nöjd. Slutade på 36 straff.

I hoppningen Kändes han jätte fin, sen martingalen kom på så väntar han in piloten också.;)

Och terrängen, Han kändes som en miljon att rida:love:

_J9G0148.JPG

_J9G0149.JPG

_J9G0152.JPG

Liknande trådar

Gnägg ...firar 100 år i sommar! Nån som ska dit, eller har varit på det tidigare? :)
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Milene
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈