Sv: Vinslöv!

Jag är helnöjd med min tävling

Hästen som gick lätt gjorde en ganska bra dressyr och var sedan felfri i banhoppningen och terrängen. Och för första gången i Hennes fälttävlankarriär lyssnade hon i terrängen:) Det var en upplevelse:D
Slutade 2:a med henne

4åringen skötte sig exemplariskt:love: Tyckte inte riktigt om underlaget på dressyren men fick ändå ihop 47.1 straff hade sedan ett nedslag i hoppningen men gick sedan som tåget i terrängen. Verkar som han har förstått vad det går ut på:) Slutade 4 med honom.

Jag var grymt arg på honom :devil: Vid det laget.

Var lääänge sedan jag var arg på en häst, men han var dum som bara den i dressyren. Inte att han gjorde något men han gick inte fram och bröt av i galoppen och tittade ut från banan typ hela tiden. Totalt okoncentrerad alltså.

Mamma var rätt arg på mig kan man ju lugnt säga :angel: Och jag håller med, borde absolut inte blivit så arg på honom eg :crazy:

Han skötte sig sedan så det gick snabbt över

Kl...

Har två korta filmer från gårdagen. Jag vet att Göte är rund och behöver bantas så inga påpekande på det.:devil:
Han får knappt någon mat och ändå så rund. Jobbigt.

Dressyren gick ju som sagt hemskt eftersom han trixade med bettet hela tiden och ville inte gå fram. Typiskt mig att glömma höja upp det.

http://smg.photobucket.com/albums/v...urrent=MOV00003.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch1

http://smg.photobucket.com/albums/v...urrent=MOV00015.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch2

Min grabb...:love:

Mycket trevlig dag och många fina hästar :)

Tur att det var sådant underbart väder dessutom!

4 åringen fick bra beröm av sin ryttare skötte sig bra i alla delmoment!
Kan säkert bli något bra av henne också!

Kl...

Har två korta filmer från gårdagen. Jag vet att Göte är rund och behöver bantas så inga påpekande på det.:devil:
Han får knappt någon mat och ändå så rund. Jobbigt.

Dressyren gick ju som sagt hemskt eftersom han trixade med bettet hela tiden och ville inte gå fram. Typiskt mig att glömma höja upp det.

http://smg.photobucket.com/albums/v...urrent=MOV00003.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch1

http://smg.photobucket.com/albums/v...urrent=MOV00015.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch2

Min grabb...:love:

Vadå hemskt??? Han såg jättefin ut i formen och kanon schvung i traven, tycker iaf jag...Hemskt det var min horribla uppvisning med galen 4-åring som sprang och hånflinade åt domaren hela tiden..:eek:

Haha..men en 4-åring kan man väl ursäkta lite. ;)
Min är 14 och ska kunna sköta sig bättre. Han kan gå så mkt bättre. Men men..bara att ta nya tag. :)

Japp, nu är det vildsint planering för nästa säsong som gäller! :bump:
Breeders se upp, här kommer en Aerline H...! *flin* :D

Men alltså Narcissa, jag såg en tjej på tävlingsplatsen...undrar så om det var du....hon var mörkhårig och såg så himla käck och glad ut, så som jag föreställer mig att du är men med klös i! :devil:

Nä, det var det nog inte för jag är inte så mörk längre. Mer åt det blonda hållet.
Vad hade hon på sig?

Men jag är sjukt käck och kul att vara med. ;)

Jag är blygsamheten själv. ;)
Något måste man ju väga upp med när man inte är en framgångsrik uppfödare. :)

Jag är blygsamheten själv. ;)
Något måste man ju väga upp med när man inte är en framgångsrik uppfödare. :)

Inte lätt att bli en framgångrik uppfödare när man bara har valacker! De brukar ha fertilitetsproblem har jag hört. Byt till ston så går det säkert bättre. :idea: :D

Såg inte denna tråden tidigare...

Var också där, min sexåring gjorde sin första fälttävlan, var jätteduktig! Två missar i dressyren, nolla i hoppningen, och förutom att han blev jätterädd för hindervakterna vid hinder 2 och försvann i fjärran åt fel håll (var tvungen att lägga en stooor volt för att komma tillbaka till hindret, dvs 20 straff) var vi nolla på hinder i terrängen. Men då det var första gången för honom är jag jättenöjd, och fina bilder blev det också!
Blev jätteglad när jag upptäckte att vi fastnat på bild! :)

Nä, det var det nog inte för jag är inte så mörk längre. Mer åt det blonda hållet.
Vad hade hon på sig?

Men jag är sjukt käck och kul att vara med. ;)

Men då är ju vi som klippt och skurna att bli edsvurna kamrater...blonda (ja ja jag VET att jag tonat håret rött men i HJÄRTAT är jag blond...:p ) sjuka och fullkomligt outhärdliga i längden...*flin*;) ;)

Nej hon jag såg var riktigt mörk och när jag skärskådar din dressyrfilm så ser jag ju att du är blond. Vilket startnr hade du?

Hahahha..då får vi hänga på nästa tävling!

Jag hade nr 109 tror jag. Vad hade du?

Förresten är det Burghley på tv nu!!! På tal om något helt annat då. ;)

Fan.. missade det ..... fick se typ sista 2 minuterna...

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
885
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·
Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
32 417
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 638
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar