V

Vinga

Lite dåligt med trådar här inne tycker jag...

Så vilka ska till vinslöv och starta i helgen?

Jag ska dit och titta på min 4 åring som startar debutant!

Sv: Vinslöv!

Lite dåligt med trådar här inne tycker jag...

Så vilka ska till vinslöv och starta i helgen?

Jag ska dit och titta på min 4 åring som startar debutant!

och jag ska dit... äldsta ska starta sin 5-åring och yngsta ska rida lätt med sin :)

Jag ska också rida en fyraåring i debutant, hans första tävling :)

Och jag såg att du var anmäld :D
Det ska bli så kul, min egna häst har varit skadad hela året så jag har inte tävlat sen februari och inte fälttävlan sen Vinslöv förra året. Hoppas jag inte har glömt hur man gör...:angel:

Hahaha..det tror jag inte att du har glömt.
Är det inte din egen häst du ska rida imorgon då?

För mig blir det en tidig morgon. Måste gå upp kl 4 imorgon. Ångest!

*kl*

Nå... hur har det gått för alla nu då? *nyfiken*

Hur gick det idag?
Det var inte min häst jag red, hon är inte så igång än. Men den jag red var iaf väldigt duktig. 54 straff i dressyren, 2 ner i hoppningen och felfri på hinder i terrängen, hade inte jag ridit in på fel stig hade han nog varit inom tiden med :angel: . Men helt ok för en 4-åring som aldrig har tävlat förut :)

Jag är rätt trött nu, gick upp vid 03.40 för att hinna bla. fläta tre hästar innan vi skulle åka vid halv sju :crazy:

Usch och fy...det har varit en lång dag. Jag såg hästen du red. Den såg jättefin ut!
Jag var så osmidig att jag glömde höja bettet på Göte efter att jag trixat med tränsen dagen innan så han höll på med det hela tiden under dressyren. Hade tungan utanför munnen och ville inte alls gå fram. Fick våra sämsta straff någonsin, 66.4.
Hoppningen kändes helt ok tills att någon som gick banan var ivägen för mig i kombinationen så jag fick skrika på henne att flytta sig. Göte hoppade minikombinationen helt ok men till sista hindret blev det fel eftersom vår rytm stördes så han stannade på det. Pinsamt att få en vägran på den låga banan men Göte är ju som han är.
I terrängen var han felfri utom på tiden. Han gick som en klocka min lille grabb. Så jag är supernöjd med terrängen men inte med de andra momenten.

Ja fy vad jag är trött nu!!
Sanslöst. Var ju i stallet k fem och hemma från stallet kl tjugo. Tur du kom och höll mig sällskap i mörkret imorse. ;-)

haha japp...jag hann hem precis innan spöregnet idag...tror jag ska till eko och köpa nya ridbyxor imorrn, aj som satan säger ja bara, jag e helt skinnflådd.
Trött är jag i kroppen men min knopp vill inte bli trött...jag går på övertid, somnade 0230, gick upp 0450 och nu sitter jag här ikväll:smirk:

*kl*

Nå... hur har det gått för alla nu då? *nyfiken*

Såg inte denna tråden innan...

Jag var där med min 5 åring, andra gången han gick en FT och första gången med mig(riktig FT då).

Dressyren var katastrof, han var superfin på framridningen, jag var i den gruppen som fick rida dressyren i ridhuset, när han kom in i ridhuset blev han knäpp. De stora portarna på kortsidan var öppna så han såg alla hästarna precis utanför, knappt jag fick honom att gå rätt vägar där inne... 71,4 straff:crazy:

Hoppningen nollade han, fast tyckte hinderna var löjligt låga jag höll på at åka av redan på 1:an då han hoppade hur högt som helst :D

Terrängen var han kanon, det vara bara att styra runt honom, helt underbar känsla :love:

Men mycket nöjd allt som alllt igår! :)

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
885
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·
Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
32 417
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 638
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar