Vinslöv...

U

Utopia

Vem ska dit imorgon? Vilka klasser ska ni rida? Jag ska rida 90-klassen med dagens tjockaste häst.:love:

Sv: Vinslöv...

Utopia skrev:
Vem ska dit imorgon? Vilka klasser ska ni rida? Jag ska rida 90-klassen med dagens tjockaste häst.:love:

Döttrarna ska dit. Äldsta ska rida sin i 100 eftersom det inte blev terräng i Udden för henne. Första starten... :crazy:
Visst har vi närma ca 8 km men..

Sen ska hon också rida en unghäst i 90.

Lillasyster ska rida sin i 90 om det blir start. Ett tjockt bakben sätter nog stopp. Får se i em hur han ser ut. Hon har också fått tidig tid.

Det är ju hemmaklubben fr.o.m iår

Har varit där en runda idag. Härligt väder! :idea: Ska dit igen n u och titta på terrängen för d-ponnyerna.

Ny fin parkering så att man slipper gå så långt :banana:

Vad kul!! Hoppas det går bra för er! Ser du en fet fux med massor av pannlugg så är det vi. :-)
Vad är det för vatten? Jag har nämligen en vattenrädd häst. Är det mkt gravar med?

Jag ska dit:)

Ska rida mitt halvtskenande ånglok:angel: , blir hennes första start för i år. Om ny betttet funkar kanske det kommer se lite kontrollerat ur iår iaf:o :D

startar tidigt i 100 klassen får köra hemifrån kl 6:smirk:

Lycka till!
Min kommer vara superhet i början och lat sen.

Kl 6? Då har jag precis gått upp och ska börja fläta:D Fick å andra sidan gå upp 4 förra helgen så... Men ska iaf rida 1.00, kommer vara absolut långsammast i terrängen, alltså ekipaget som rör sig i ultrarapid.:o

Utopia skrev:
Vad kul!! Hoppas det går bra för er! Ser du en fet fux med massor av pannlugg så är det vi. :-)
Vad är det för vatten? Jag har nämligen en vattenrädd häst. Är det mkt gravar med?
Vattnet ligger "uppe på en liten platå" (inte i en håla alltså) ca 1 dm djupt. Hästarna brukar tycka det är inbjudande!
Inte många ponnyer som stppade där idag inte.

Jag springer runt med röd keps med firmanamn på och silvriga, plastiga solglasögon som ungarna skäms över :idea:

hehe tycker inte synd om dig för förra helgen körde vi kl 4 när vi skulle till tranemo( jag vet ska alltid vara värst:smirk: )

Så där ja. hemma efter en lång dag.

För mig gick det ganska bra.

Efter en fruktansfärt dålig dressyr då hästen gjorde allt annat än att gå där hon skulle kunde det ju bara bli bättre.

Felfri hoppning och felfri terräng trots att den unga(16 år:smirk: ) bockade runt hela banan för att slippa lyda:crazy:

Så hur gick det för er andra?

Jodå, är riktigt nöjd med dagens insats. Gick bra i dressyren, även om inte domaren tyckte det:mad: , och jag får skylla mig själv att vi hade ett ner i hoppningen. Gick bra i terrängen, spikrak på alla hinder och galopperade på bättre än vanligt så det blev bara hälften så många tidsfel som förra veckan. :banana:

fälttävlansnisse skrev:

Dottern blev 2:a i 100 efter ett nerslag och sedan 8:a i 90. Red en "skolhäst" som är 6år som var super. Det var andra starten för hästen men hon fick in en riktigt bra dressyr så det blev plac..

och jag hade röd keps och fräcka silvriga, plastiga glasgon :idea:
eller hur fälttävlansnisse

Totalt är jag mkt nöjd :banana:
Tyvärr tyckte inte dressyrdomaren alls som jag... :eek: så för att kolla om jag e helt ute och cyklar ska jag visa filmen för min tränare
Banhoppningen gick fint frånsett att jag lyckades rida så långsamt att vi fick tidsfel:o
Men i terrängen satt jag bara och njöt :love: vi bara flög över allting, innan start var jag lite orolig för coffin men det var visst inte han. Väl inom tiden trots att jag glömt klockan

Är det förresten ngn som vet hur det gick för hon som föll av på spetsen??

Det var "hon som hade knut av tollstad" som trillade av. Jag vet inte hur det gick.

Jag är grymt nöjd för min häst gick igenom vattnet för första gången någonsin och det utan att stanna ens en gång!
Sen stannade vi ut oss på hindret efter. Graven och räcket ni vet. Men han har aldrig sett ett sådant hinder och han förstod inte hur han skulle göra. Jag fick prova en fjärde gång eftersom det är en häst som utbildas (ja, trots att han är 14 år. Haha) och då hoppade han galant när han fått känna på graven och allt. Så nästa gång tar han det med en gång tror jag.
Hade halvkass dressyr med två felridningar (ups) och sen en felfri hoppning.

Så..vem ska till Gärds?

fälttävlansnisse skrev:
Så där ja. hemma efter en lång dag.

För mig gick det ganska bra.

Efter en fruktansfärt dålig dressyr då hästen gjorde allt annat än att gå där hon skulle kunde det ju bara bli bättre.

Felfri hoppning och felfri terräng trots att den unga(16 år:smirk: ) bockade runt hela banan för att slippa lyda:crazy:

När du skrev det här inlägget hade jag 5 minuter till start...:crazy: :p

Fråga inte.... :crazy:

Vi kom försent, så hon fick inte tillräckligt med tid att rida fram och gick jättedåligt i dressyren.. fick 70 straff :crazy:
Rossini givk hyffsad dressyr, fich 56 eller nåt
Molinna nolla hoppningen, jättebra
Sedan Rossini... Vi hade beytt tyglar efter dressyren, och ena tyglen blev inte ordentligt påsatt, då den trillade av innan kombinationen :cool: så hon fick 4 fel för "utbrytning" och sedan 22 tidsfel när hon satte på tygeln igen :smirk:
Sedan gick Molinna nolla på hinder i terrängen, o ca 4 fel för tid...
Rossini stannade 2 ggr vid vattnet...

När tygeln gick av var jag ju inne på banan. En skimmel va?
Jag fattade först inte vad hon höll på med. Fy vad sådant är irriterande.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
569
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Midsommarhelgen innebar ett äventyr till Skåne. Tillsammans med min häst Queen Elisabet åkte jag till Munka Ljungby för att tävla...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen tävlar ponnyer och stora hästar på alla nivåer under fyra dagar hos Södertälje Ridklubb. I dag, lördag, rider även en fransk...
Svar
0
· Visningar
77
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka