Vinröd kavaj ?

E

Elington

Hej !!
Jag måste bara få fråga, finns det någon här som tävlar dressyr i vinröd kavaj? Jag har inte sett någon ute där jag varit. Men nu har jag hittat en jättefin dressyrkavaj, vinröd, lång, figursydd mao dressyrkavaj.
Jag har sån lust att handla, men vill nu ha lite råd ang detta. Varför har alla (läs de flesta) svart eller mörkblå? Är det oskriven lag?

Jag blir glad för alla svar, säg vad ni tycker, visa bild på vad ni själva har:rofl:

Sv: Vinröd kavaj ?

Det är tillåtet... Men, jag tycker att vinröd är ungefär den fulaste färg som finns och skulle kräkas om jag såg någon rida in med vinröd kavaj. :p Riktigt hemskt skulle det vara om hästen är fux! :eek:

Men tycker du själv att det är så snyggt så köp den då.

Du ligger före din tid:p
Du vet väl att man på sin höjd kan ha kritstrecksrandigt i dressyrvärlden nu...:-D

Jag skulle inte alls bli förvånad om det ändras i framtiden :)
I vanliga fall är inte heller jag så förtjust i vinröd, men denna var/är verkligen fin.

Hästen är inte fux, utan skimmel.

Mao är det så, svart och blå gäller? (Tur att jag har båda :) )

Kan vi inte bara fortsätta, vad tycker ni om tex rutigt?

Jag tycker andra färger är okej men inte vinrött och rött!!

Tweed-rutigt, kritstreck, brunt och grått tycker jag är snyggt om det matchar övrig utrustning.

Det är bara vin som ska vara vinrött..... :p

När det kommer till vin håller jag med :)
Rött är inte heller min favorit :crazy: , men vinrött, beroende till vad och som du sa, att det matchar, tycker jag kan vara snyggt. (Tror ni det beror på att jag blev såld på kavajen?) ;)

Jag kan tänka mig att en mustigt vinröd kavaj (antar att det inte är den skrikiga varianten som finns i hoppvärlden) är jättesnyggt och särskilt när man har en skimmel och isf förhoppningsvis svart utrustning.... :d
Och en bra ritt är en bra ritt oavsett kavaj. Men tänk på att domare är människor de också, kommer man inte in med den vanliga konservativa dressyrklädseln så tror domaren att du bara rider dressyr "lite på skoj" och då får du rida skjortan av de andra för att hävda dig (om man ska hårddra allt litegrann...;) )
Hej från Malin

Du ligger före din tid:p
Du vet väl att man på sin höjd kan ha kritstrecksrandigt i dressyrvärlden nu...:-D

Vet inte riktigt om jag håller med om det... Var många som hade vinröda och gröna kavajer (och även hjälmar) någon gång på mitten av 90-talet, i alla fall i Skåne. (Undrar om det inte var H**ks som hade dem i sitt sortiment...?) Dock verkade det mest vara en modefluga som försvann efter ett tag. Har inte sett till vinröda/gröna hjälmar på bra länge nu, och bara enstaka kavajer.

Själv har jag alltid marinblått när jag tävlar, men det är för att jag tycker det är snyggast till mina bruna hästar (lyckas tydligen aldrig få tag på något annat ;) dock är det ev. en svart på gång nu). Tycker dock det är roligt med folk som vågar vara lite individuella och ha lite mindre traditionell klädsel! Och det viktigaste är ju att det ser prydligt ut, alltså hellre en snygg, välsittande brunrutig kavaj än en slafsig, dammig svart t.ex. Och eftersom du har en skimmel kan du ju ha praktiskt taget vilken färg du vill, så om du är sugen på den vinröda kavajen och inte bryr dig om att du kanske sticker ut lite så köp den för all del! :)

tindra2.jpg

08.jpg

jag har vinröd victor hugo kavaj.
tävlar även med svart.

Mm... Jag tänker och tänker. Jag har svårt "att rida skjortan av andra". Men.... kanske om länge?? Vi tränar och tränar, det går hela tiden framåt. Jag har ett par dagar till på mig att besluta om köp eller inte. Hoppas jag om inte någon annan sett kavajen och tänker som jag?

Vad jag kan se är "min" kavaj mycket mörkare vinröd än den på bilderna, men uppenbarligen har ekipaget "ridit skjortan av andra" eftersom de har fått rosett :)

Undra om jag oxå ska våga :confused: Det är ett klipp, jag kan ju alltid hänga den i garderoben annars och låta den "mogna".

jag har haft den vinröda när jag tävlat min travare också (halvblod på bilderna) och det påverkar inte resultatet. jag har faktiskt för skojs skull testat samma dag att rida med både svart o vinröd och faktiskt dragit 1 poäng högre på sitsen när jag haft den vinröda då den har bättre passform än den svarta jag har just nu.

Jag hoppas att du förstod att jag "skrev med ett leende på läpparna"? ;) Jag blev jätteglad av dina fina bilder och har nog bestämt mig. Som du säger, man kan ju alltid byta kavaj mellan klasserna ;) Vilken modell Victor Hugo är det ?

hihi :-)

jag vet tyvärr ej modellen :-/
hittade den på rea ;)
på granngården!

Hästen är ju underbart vacker:love:
Men kavajen:eek:
Ursäkta mig, men gräslig...

haha. jo det är en samksak.
svart är alltid snyggast.
men det är roligt att sticka ut lite i mängden ibland.

jag köpte den på rea faktiskt.
den visade det sig att den har bättre passform än min svarta.
och därför har jag använt den en del. Har ännu inte orkat köpa en ny svart (har 2 svarta hemma, men med usel passform)

ska försöka få tag på en likadan i svart som jag kommer använda.
men den vinröda kommer jag ha ibland, för variationens skull.

faktiskt har folk kommit fram o sagt att det är häftigt att man har annan färg :-)
o frågat vart jag köpt den :-)

*kl*

När ändå kavajfärger är uppe på tapeten har jag en fråga oxå. På globen i vintras så kom jag över en beigebrun kavaj till ett mycket fördelaktigt pris. Den satt så bra att jag inte kunde låta bli att köpa den. Vad tror ni är det ok att tävla i den?

Nästa fråga, jag funderar på att investera i en dressyrhatt, vill hellst köpa en marinblå för om man i framtiden ska köpa en frack så tycker jag att marinblått är snyggast på frackar och en dressyrhatt är ju inte direkt billig så jag investerar för framtiden sas.

Förutsatt att det är ok att tävla i den beigebruna kavajen kan man ha en marinblå hatt till eller blir det jättegräsligt :confused:

Vad tycker ni?

Ska tillägga att jag har mörkbrun utrustning på hästen.

Jag tycker det låter snyggt, va en tjej på tävling är i Gbg i helgen som hade beige/brun kavaj och de va jättesnyggt.
Och har du brun utrustning :love:
När jag beställde min hatt såg jag i katalogen att det fanns blå också...säkert snyggt.
Mvh Malin

jag har sett många tävla med blå hatt!

Som vanligt krävs det bild för att vi ska kunna ge ett korrekt utlåtande. :p

Brunbeige med blå hatt till mörkbrun utrustning låter lite sådär... Men jag har å andra sidan svårt att sätta fingret på kavakens färg.

Så... Bild på den!

Jag måste nog hålla med föregående talare :D Jag har lite svårt att se det framför mig. Sätt in bild, det är alltid roligt att se bilder :) Fö kan jag berätta att det inte blev någon vinröd kavaj, en mörkblå Pikeur blev det. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ångrar mig eller inte :confused: Kommer väl fler tillfällen antar jag.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 592
Senast: Pratsch
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 709
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar